דף הבית » טופ 100 » שם המשפחה של כהן

שם המשפחה של כהן

2023-05-04 01:10:00+02:00

מקור שם המשפחה של כהן

שם המשפחה של כהן הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים בעולם. הוא נגזר מהמילה העברית כהן, שפירושה כומר. השם שימש במקור לציון אדם שהיה צאצא של אהרון, אחיו של משה, ולפיכך היה בן מעמד הכוהנים. שם המשפחה כהן נמצא במדינות רבות בעולם, כולל ארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וישראל. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו רוסיה, פולין והונגריה. שם המשפחה כהן נמצא גם בקרב אוכלוסיות לא יהודיות, במיוחד במדינות עם פזורה יהודית גדולה, כמו צרפת, גרמניה והולנד .

משמעות שם המשפחה של כהן

שם המשפחה של כהן נגזר מהמילה העברית כהן, שפירושה כהן. מאמינים שהשם שימש במקור לציון אדם שהיה צאצא של אהרון, אחיו של משה, ולכן היה חבר בכיתת הכוהנים. השם כהן קשור גם למילה העברית ל"כוהן". שהוא כהנים. הסיבה לכך היא שמשפחת כהן הייתה אחראית באופן מסורתי לביצוע חובות דת בבית המקדש בירושלים. השם כהן קשור גם למילה העברית ל"מלך", שהיא מלך. הסיבה לכך היא שמשפחת כהן הייתה אחראית באופן מסורתי לביצוע תפקידים מלכותיים בבית המקדש בירושלים. השם כהן קשור גם למילה העברית ל"מורה", שהיא מגיד. הסיבה לכך היא שמשפחת כהן הייתה אחראית באופן מסורתי להוראת ידע דתי בבית המקדש בירושלים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה של כהן

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה של כהן, כולל:

שֵׁם מִקצוֹעַ
לאונרד כהן זמר יוצר
סשה ברון כהן שחקן וקומיקאי
בן כהן שחקן רוגבי בדימוס
רות באדר גינסבורג שופט בית המשפט העליון
נטלי פורטמן שַׂחְקָנִית
פולה עבדול זמרת ורקדנית
אדם כהן זמר יוצר
רנדי כהן סופר והומוריסט

משפחת כהן בישראל

משפחת כהן היא אחת המשפחות היהודיות הוותיקות והבולטות בישראל. למשפחה היסטוריה ארוכה ומכובדת בארץ, ורבים מבני המשפחה מילאו תפקידים בולטים בממשלה ובצבא. משפחת כהן ידועה גם בפעילותה הפילנתרופית. המשפחה הקימה כמה קרנות וארגוני צדקה, ביניהם קרן משפחת כהן, המעניקה סיוע כספי לנזקקים. משפחת כהן ידועה גם במעורבותה באמנויות. כמה מבני המשפחה עסקו בתעשיית התיאטרון, הקולנוע והמוזיקה, ותרמו תרומה משמעותית לחיי התרבות בישראל.

משפחת כהן בארצות הברית

משפחת כהן מוכרת גם בארצות הברית. כמה מבני המשפחה זכו להצלחה בעסקים, בפוליטיקה ובאמנויות. החבר המפורסם ביותר במשפחת כהן בארצות הברית הוא לאונרד כהן, הזמר והיוצר שזכה לתהילה בינלאומית בשנות ה-60 וה-70. שיריו, כמו "הללויה" ו"סוזן", הפכו לקלאסיקה. משפחת כהן ידועה גם בשל מעורבותה בתעשיית הבידור. כמה מבני המשפחה זכו להצלחה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, ביניהם סשה ברון כהן, השחקן והקומיקאי המוכר בעיקר בזכות תפקידיו ב"בוראט וברונו".

סיכום

שם המשפחה של כהן הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים בעולם. היא נגזרת מהמילה העברית כהן, שפירושה כהן, ובמקור שימשה לציון אדם שהיה צאצא של אהרון, אחיו של משה, ולפיכך היה בן מעמד הכוהנים. שם המשפחה כהן נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וישראל. הוא נמצא גם בקרב אוכלוסיות לא יהודיות, במיוחד במדינות עם פזורה יהודית גדולה, כמו צרפת, גרמניה והולנד. משפחת כהן היא אחת המשפחות היהודיות הוותיקות והבולטות בישראל, וידועה בשל פעילותה הפילנתרופית ומעורבותה באמנויות. משפחת כהן מוכרת היטב גם בארצות הברית, שם כמה מבני המשפחה זכו להצלחה בעסקים, בפוליטיקה ובאמנות. החבר המפורסם ביותר במשפחת כהן בארצות הברית הוא לאונרד כהן, הזמר והיוצר שזכה לתהילה בינלאומית בשנות ה-60 וה-70.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן