דף הבית » אנציקלופדיה » שם המשפחה של המלכה אליזבת: מבט על ההיסטוריה של משפחת המלוכה

שם המשפחה של המלכה אליזבת: מבט על ההיסטוריה של משפחת המלוכה

שם המשפחה של המלכה אליזבת: מבט על ההיסטוריה של משפחת המלוכה

שם המשפחה של המלכה אליזבת

המלכה אליזבת השנייה היא המונרך הכי ארוך בתולדות בריטניה, לאחר שמלך מאז 1952. כראש משפחת המלוכה הבריטית, שם משפחתה מעורר עניין רב ברבים. אבל מה שם המשפחה של המלכה? התשובה היא ווינדזור. שמה המלא של המלכה הוא אליזבת אלכסנדרה מרי ווינדזור. זהו אותו שם משפחה ששימש את משפחת המלוכה הבריטית מאז 1917.

ההיסטוריה של שם המשפחה וינדזור

שם המשפחה וינדזור אומץ על ידי משפחת המלוכה הבריטית בשנת 1917, כאשר המלך ג'ורג' החמישי שינה את שם המשפחה מסקסה-קובורג-גותה. הדבר נעשה בתגובה לרגשות האנטי-גרמניים במהלך מלחמת העולם הראשונה. השם ווינדזור נבחר כמחווה לעיירה ווינדזור, השוכנת ליד לונדון. העיירה הייתה אתר הטירה של משפחת המלוכה, טירת וינדזור. שם המשפחה ווינדזור שימש את משפחת המלוכה הבריטית מאז. לכל הילדים והנכדים של המלכה אליזבת השנייה יש את שם המשפחה ווינדזור.

המשמעות של שם המשפחה וינדזור

המילה "וינדזור" נגזרת מהמילים האנגליות הישנות "windels" ו- "ore", שמשמעותן "ייצר יין" ו"גבעה", בהתאמה. נראה כי השם מתייחס לאזור סביב טירת וינדזור, שהיה ידוע על הכרמים שלה. הטירה עצמה נבנתה על גבעה, ולכן השם כולל את המילה "עפרה".

שמות המשפחה האחרים של משפחת המלוכה

למרות שמשפחת המלוכה הבריטית ידועה בשם המשפחה ווינדזור, יש להם גם שמות משפחה אחרים. בעלה של המלכה, הנסיך פיליפ, ידוע בשם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. זהו שילוב של שם המשפחה שלו, מאונטבאטן, ושם המשפחה ווינדזור. לילדי המלכה ולנכדיה יש גם את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. עם זאת, לעתים קרובות מתייחסים אליהם בתארים שלהם, כמו הנסיך וויליאם והנסיכה שרלוט.

העתיד של שם המשפחה וינדזור

שם המשפחה וינדזור צפוי להישאר בשימוש על ידי משפחת המלוכה הבריטית עוד שנים רבות. כשהמלכה אליזבת השנייה תמות, בנה הנסיך צ'ארלס יהפוך למלך החדש. סביר להניח שהוא ישמור על שם המשפחה וינדזור, שכן הוא שימש את משפחת המלוכה במשך יותר ממאה שנה. סביר להניח שהדבר נכון גם לדורות הבאים של משפחת המלוכה. שם המשפחה וינדזור צפוי להישאר בשימוש עוד שנים רבות. המלכה אליזבת השנייה הייתה מלוכה אהובה במשך יותר משישה עשורים. שם משפחתה, ווינדזור, הוא תזכורת להיסטוריה הארוכה והמפורסמת של משפחת המלוכה הבריטית. זהו שם שסביר שיישאר בשימוש עוד שנים רבות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן