דף הבית » מגזין » שם המשפחה קין: סקירה היסטורית

שם המשפחה קין: סקירה היסטורית

שם המשפחה קין: סקירה היסטורית

מהו שם המשפחה קין?

שם המשפחה קין הוא שם משפחה פטרונימי, הנגזר מהשם הפרטי של אביו של הנושא. שם המשפחה קין נמצא לרוב באירלנד, סקוטלנד ואנגליה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

מקורות שם המשפחה קין

מקורו של שם המשפחה קין הוא באי הבריטי. משערים שהוא נגזר מהשם האישי הגאלי "קהאין", שמקורו ב"קת" האירית העתיקה, כלומר "קרב". השם שימש גם ככינוי ללוחם עז.

היסטוריה של שם המשפחה קין

לשם המשפחה קין יש היסטוריה ארוכה ועשירה. ניתן לעקוב אחריו עד המאה ה-12 באנגליה, שם הוא תועד לראשונה ב-Pipe Rolls של 1166. שם המשפחה נמצא גם בסקוטלנד במאה ה-13, ובאירלנד במאה ה-16. שם המשפחה קין מקושר עם כמה דמויות בולטות לאורך ההיסטוריה. באנגליה, שם המשפחה מקושר למשפחתו של סר ג'ון קיין, שזכה לתואר אבירות בשנת 1547. בסקוטלנד, שם המשפחה מקושר למשפחתו של סר ג'ון קיין, שהוענק לאביר בשנת 1609. באירלנד, שם המשפחה מקושר עם משפחתו של סר ג'ון קיין, שזכה לתואר אבירות ב-1641.

אנשים בולטים עם שם המשפחה קין

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים בולטים עם שם המשפחה קין. כמה מהמפורסמים ביותר כוללים:

  • ג'ון קיין, ראש ממשלת אוסטרליה מ-1990 עד 1996
  • הארייט קיין, סופרג'יסטית ואבליציונרית אמריקאית
  • ג'ון קיין ג'וניור, ראש הממשלה של ויקטוריה מ-1982 עד 1990
  • ג'ון קיין האב, ראש הממשלה של ויקטוריה מ-1945 עד 1947
  • ג'ון קיין, מושל טסמניה מ-1804 עד 1808
  • ג'ון קיין, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה מ-1797 עד 1802

שם משפחה קין בארצות הברית

שם המשפחה קין נמצא גם בארצות הברית. המקרה המתועד הראשון של שם המשפחה בארצות הברית היה בשנת 1635, כאשר תומס קיין הגיע לווירג'יניה. מאז, שם המשפחה התפשט ברחבי המדינה, עם הריכוזים הגבוהים ביותר במדינות טקסס, קליפורניה ופלורידה.

שם משפחה קין היום

כיום, שם המשפחה קין עדיין נפוץ באי הבריטי, כמו גם בארצות הברית ובמדינות נוספות ברחבי העולם. ההערכה היא שיש יותר מ-100,000 אנשים עם שם המשפחה קין החיים היום בעולם.

סיכום

שם המשפחה קין הוא שם משפחה פטרונימי, הנגזר מהשם הפרטי של אביו של הנושא. הוא נמצא לרוב באירלנד, סקוטלנד ואנגליה, אך נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. לשם המשפחה קין יש היסטוריה ארוכה ועשירה, והוא קשור למספר דמויות בולטות לאורך ההיסטוריה. כיום, שם המשפחה קין עדיין נפוץ באי הבריטי, כמו גם בארצות הברית ובמדינות נוספות ברחבי העולם. למידע נוסף על שם המשפחה קין, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן