דף הבית » מגזין » ההיסטוריה והמשמעות מאחורי שם המשפחה דון

ההיסטוריה והמשמעות מאחורי שם המשפחה דון

ההיסטוריה והמשמעות מאחורי שם המשפחה דון

מקור שם המשפחה דון

שם המשפחה דון הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה הלטינית "דונום", שפירושה "מתנה". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-12, כאשר הוא שימש לציון אדם שקיבל מתנה או כבוד. השם שימש גם לציון אדם שהיה בן אצולה, או אדם שקיבל תואר אצולה. שם המשפחה דון נמצא לרוב באנגליה, סקוטלנד ואירלנד. באנגליה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות לנקשייר, יורקשייר ודרבישייר. בסקוטלנד, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות אברדנשייר, אנגוס ופרתשייר. באירלנד, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות קורק, דבלין וגאלווי.

הפופולריות של שם המשפחה דון

שם המשפחה דון אינו נפוץ במיוחד, אך גם אינו נדיר. על פי הלשכה למפקד האוכלוסין של ארצות הברית, שם המשפחה דון הוא שם המשפחה ה-8,973 הנפוץ ביותר בארצות הברית, כאשר כ-0.0036% מהאוכלוסייה נושאים את שם המשפחה. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כולל קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

וריאציות של שם המשפחה דון

לשם המשפחה דון יש כמה וריאציות, כולל דונה, דונהו, דונלי ודונהו. הווריאציות של שם המשפחה נמצאות לרוב באנגליה, סקוטלנד ואירלנד.

דון

שם המשפחה Donne נגזר מהמילה הלטינית "דונום", שפירושה "מתנה". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-12, כאשר הוא שימש לציון אדם שקיבל מתנה או כבוד. שם המשפחה נמצא לרוב באנגליה, סקוטלנד ואירלנד.

דונהיו

שם המשפחה Donahue נגזר משם המשפחה האירי O'Donohue, שמקורו ב"O'Donchadha" הגאלית, כלומר "צאצא של Donnchadh". שם המשפחה נמצא לרוב באירלנד, אך נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

דונלי

שם המשפחה דונלי נגזר משם המשפחה האירי O'Donnghaile, שמקורו ב"O'Donnghaile" הגאלית, כלומר "צאצא של Donnghaile". שם המשפחה נמצא לרוב באירלנד, אך נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

דונהו

שם המשפחה דונהו נגזר משם המשפחה האירי O'Donoghue, שמקורו במילה הגאלית "O'Donchadha", כלומר "צאצא של דונצ'אד". שם המשפחה נמצא לרוב באירלנד, אך נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

סיכום

שם המשפחה דון הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה הלטינית "דונום", שפירושה "מתנה". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-12, כאשר הוא שימש לציון אדם שקיבל מתנה או כבוד. שם המשפחה נמצא לרוב באנגליה, סקוטלנד ואירלנד. לשם המשפחה יש כמה וריאציות, כולל Donne, Donahue, Donnelly ודונהו. שם המשפחה אינו נפוץ במיוחד, אך גם אינו נדיר. על פי הלשכה למפקד האוכלוסין של ארצות הברית, שם המשפחה דון הוא שם המשפחה ה-8,973 הנפוץ ביותר בארצות הברית, כאשר כ-0.0036% מהאוכלוסייה נושאים את שם המשפחה.

שאלות ותשובות

מה מקור שם המשפחה דון?

שם המשפחה דון הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה הלטינית "דונום", שפירושה "מתנה". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-12, כאשר הוא שימש לציון אדם שקיבל מתנה או כבוד.

באילו מדינות נמצא שם המשפחה דון בדרך כלל?

שם המשפחה דון נמצא לרוב באנגליה, סקוטלנד ואירלנד. באנגליה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות לנקשייר, יורקשייר ודרבישייר. בסקוטלנד, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות אברדנשייר, אנגוס ופרתשייר. באירלנד, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות קורק, דבלין וגאלווי.

מהן כמה וריאציות של שם המשפחה דון?

לשם המשפחה דון יש כמה וריאציות, כולל דונה, דונהו, דונלי ודונהו. הווריאציות של שם המשפחה נמצאות לרוב באנגליה, סקוטלנד ואירלנד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן