דף הבית » הכי מדובר » שם המשפחה פרידמן: מבט על חייו של כלכלן משפיע

שם המשפחה פרידמן: מבט על חייו של כלכלן משפיע

שם המשפחה פרידמן: מבט על חייו של כלכלן משפיע

מי היה שם המשפחה פרידמן?

שם המשפחה פרידמן היה כלכלן אמריקאי וחתן פרס נובל. הוא נולד ב-1912 בברוקלין, ניו יורק ולמד באוניברסיטת רוטגרס, שם רכש את התואר הראשון שלו ב-1932. לאחר מכן המשיך לקבל את הדוקטורט שלו בכלכלה מאוניברסיטת קולומביה ב-1946. פרידמן היה פרופסור באוניברסיטת שיקגו מאוניברסיטת קולומביה. 1946 עד 1977, והוא היה עמית מחקר בכיר במכון הובר משנת 1977 ועד מותו בשנת 2006. הוא גם זכה במדליית החירות הנשיאותית בשנת 1988. פרידמן היה חסיד מרכזי של מונטריזם, שהוא האמונה כי אספקת הכסף צריכה להיות מנוהלת על ידי הממשלה על מנת לשלוט באינפלציה. הוא גם דגל בקפיטליזם של שוק חופשי והיה מאמין חזק בחירות הפרט.

ההשפעה של פרידמן על כלכלה

השפעתו של פרידמן על הכלכלה הייתה עצומה. הוא היה דמות מרכזית בפיתוח אסכולת שיקגו לכלכלה, שהיא אסכולה המדגישה קפיטליזם של שוק חופשי ושימוש במדיניות מוניטרית כדי לשלוט באינפלציה. גם לעבודתו של פרידמן הייתה השפעה רבה על המדיניות הציבורית. הוא היה יועץ לנשיא רונלד רייגן ולמדיניותו הייתה השפעה רבה על המדיניות הכלכלית של ממשל רייגן. לעבודתו של פרידמן הייתה השפעה רבה גם על תחום המאקרו-כלכלה. הוא היה חסיד מרכזי של שיעור האבטלה הטבעי, שהוא שיעור האבטלה התואם רמת מחירים יציבה. הוא גם טען שהממשלה לא צריכה להתערב בכלכלה, מכיוון שהדבר יוביל לתוצאות לא יעילות.

תרומותיו של פרידמן לתחום הכלכלה

פרידמן תרם מספר תרומות חשובות לתחום הכלכלה. הוא היה חסיד מרכזי של תורת הכמות של הכסף, הקובעת ששינויים בהיצע הכסף יובילו לשינויים ברמת המחירים. הוא גם פיתח את השערת ההכנסה הקבועה, הקובעת שאנשים יתאימו את הצריכה שלהם על סמך הכנסתם העתידית הצפויה. פרידמן פיתח גם את המושג של עקומת פיליפס, הקובעת כי ישנו פשרות בין אינפלציה לאבטלה. הוא טען שגידול בהיצע הכסף יביא לעלייה באינפלציה, אך גם יביא לירידה באבטלה.

מורשת פרידמן

מורשתו של פרידמן היא אחת מדמות מרכזית בתחום הכלכלה. לעבודתו הייתה השפעה רבה על המדיניות הציבורית ופיתוח המקרו-כלכלה. הוא היה חסיד מרכזי בקפיטליזם של שוק חופשי ולעבודתו הייתה השפעה רבה על המדיניות הכלכלית של ממשל רייגן. פרידמן היה גם דמות מרכזית בפיתוח בית הספר לכלכלה בשיקגו, שהיא אסכולה המדגישה את החופש- קפיטליזם שוק ושימוש במדיניות מוניטרית כדי לשלוט באינפלציה. לעבודתו הייתה השפעה רבה גם על תחום המאקרו כלכלה ותרומתו לתחום הכלכלה מורגשת עד היום.

דעה אישית

שם המשפחה פרידמן היה כלכלן רב השפעה ולעבודתו הייתה השפעה רבה על תחום הכלכלה. עבודתו הייתה מכרעת בפיתוח בית הספר לכלכלה בשיקגו ותרומתו לתחום המאקרו-כלכלה מורגשת עד היום. מורשתו היא אחת מדמות מרכזית בתחום הכלכלה ולעבודתו הייתה השפעה רבה על המדיניות הציבורית. התמיכה שלו בקפיטליזם בשוק החופשי ואמונתו בחירות הפרט רלוונטיות גם היום.

סיכום

שם המשפחה פרידמן היה כלכלן אמריקאי רב השפעה וחתן פרס נובל. הוא היה חסיד מרכזי של מונטריזם וקפיטליזם של שוק חופשי ולעבודתו הייתה השפעה רבה על המדיניות הציבורית ופיתוח המקרו-כלכלה. הוא היה דמות מרכזית בפיתוח בית הספר לכלכלה בשיקגו ותרומתו לתחום הכלכלה מורגשת עד היום. מורשתו היא אחת מדמות מרכזית בתחום הכלכלה והסנגור שלו לקפיטליזם של שוק חופשי וחירות הפרט רלוונטיים עד היום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן