דף הבית » להעביר את הזמן » שם המשפחה פינקלשטיין: היסטוריה קצרה

שם המשפחה פינקלשטיין: היסטוריה קצרה

2023-05-07 20:24:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה פינקלשטיין?

שם המשפחה פינקלשטיין הוא ממקור גרמני, נגזר מהמילה הגרמנית "פינקל" שפירושה "קטן" או "קטן". שם המשפחה נמצא גם בקהילות יהודיות, שם הוא נגזר מהמילה העברית "פינקל" שפירושה "תכשיט". שם המשפחה נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וארצות הברית.

תולדות שם המשפחה פינקלשטיין

לשם המשפחה פינקלשטיין יש היסטוריה ארוכה ומגוונת. התיעוד המוקדם ביותר הידוע של שם המשפחה מתוארך למאה ה-13 בגרמניה, שם הוא שימש ככינוי לאדם קטן או זעיר. שם המשפחה שימש גם כשם משפחה יהודי, שנגזר מהמילה העברית "פינקל" שפירושה "תכשיט". שם המשפחה פינקלשטיין התפשט ברחבי אירופה במהלך ימי הביניים, כאשר שם המשפחה הפך לפופולרי במיוחד בגרמניה ובאוסטריה. שם המשפחה אומץ גם על ידי מהגרים יהודים שהתיישבו בארצות הברית במאות ה-19 וה-20.

שכיחות שם המשפחה פינקלשטיין

שם המשפחה פינקלשטיין נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וארצות הברית. בגרמניה, שם המשפחה נפוץ ביותר במדינות בוואריה ובאדן-וירטמברג. באוסטריה, שם המשפחה נפוץ בעיקר במדינות וינה ואוסטריה התחתית. בארצות הברית, שם המשפחה נפוץ ביותר במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פינקלשטיין

היו הרבה אנשים בולטים עם שם המשפחה פינקלשטיין במהלך השנים. כמה מהמפורסמים ביותר כוללים:-דיוויד פינקלשטיין, פיזיקאי ומתמטיקאי אמריקאי שפיתח את האלגוריתם פינקלשטיין-רבינוביץ'.-יוג'ין פינקלשטיין, מלחין ומנצח אמריקאי שכתב את האופרה "הבגדים החדשים של הקיסר".-ג'רלד פינקלשטיין, אמריקאי. איש עסקים ופילנתרופ שייסד את קרן פינקלשטיין.-נח פינקלשטיין, אסטרופיזיקאי ופרופסור אמריקאי באוניברסיטת קולורדו בולדר.

שם המשפחה פינקלשטיין בישראל

שם המשפחה פינקלשטיין נמצא גם בישראל, שם הוא נמצא לרוב בערים תל אביב וירושלים. שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים אשכנזים, שצאצאיהם של מהגרים יהודים שהתיישבו במרכז ובמזרח אירופה בימי הביניים.

סיכום

שם המשפחה פינקלשטיין הוא ממקור גרמני, נגזר מהמילה הגרמנית "פינקל" שפירושה "קטן" או "קטן". שם המשפחה נמצא גם בקהילות יהודיות, שם הוא נגזר מהמילה העברית "פינקל" שפירושה "תכשיט". שם המשפחה פינקלשטיין נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וארצות הברית, כאשר שם המשפחה נמצא גם בישראל בקרב יהודים אשכנזים. היו הרבה אנשים בולטים עם שם המשפחה פינקלשטיין במהלך השנים, כולל דוד פינקלשטיין, יוג'ין פינקלשטיין, ג'רלד פינקלשטיין ונואה פינקלשטיין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן