דף הבית » טופ 100 » שם המשפחה לוינסקי: סקירה מהירה

שם המשפחה לוינסקי: סקירה מהירה

שם המשפחה לוינסקי: סקירה מהירה

מהו שם המשפחה לוינסקי?

שם המשפחה לוינסקי הוא שם משפחה יהודי נפוץ שמקורו מהעיירה לוינסקי שבאוקראינה. השם נגזר מהמילה העברית "לב" שמשמעותה "לב" ו"אינסקי" שמשמעותה "של העיירה". על פי ההערכות, שם המשפחה לוינסקי אומץ על ידי יהודים שעברו לעיירה לוינסקי בסוף המאה ה-19.

תולדות שם המשפחה לוינסקי

מקורו של שם המשפחה לוינסקי הוא בעיירה לוינסקי שבאוקראינה. העיירה נוסדה בסוף המאה ה-19 והייתה ביתם של אוכלוסייה יהודית גדולה. יהודי לוינסקי אימצו את שם המשפחה לוינסקי כדי להבדיל משאר תושבי העיירה. שם המשפחה לוינסקי התפשט ברחבי מזרח אירופה עם הגירת היהודים לארצות אחרות. את שם המשפחה לוינסקי ניתן למצוא במדינות כמו פולין, רוסיה, בלארוס וליטא.

פירוש שם המשפחה לוינסקי

שם המשפחה לוינסקי נגזר מהמילה העברית "לב" שמשמעותה "לב" ו"אינסקי" שמשמעותה "של העיירה". על פי החשד, השם אומץ על ידי יהודים שעברו לעיירה לוינסקי בסוף המאה ה-19. השם הוא זכר לעיירה לוינסקי וללב הקהילה היהודית ששכנה בה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה לוינסקי

יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה לוינסקי. אלה כוללים:• דוד לוינסקי, סופר רוסי-אמריקאי• בוריס לוינסקי, צייר רוסי-אמריקאי• יצחק לוינסקי, פוליטיקאי ישראלי• אברהם לוינסקי, רב אמריקאי

השוואה מהירה

שֵׁם מָקוֹר מַשְׁמָעוּת
לוינסקי אוקראינה לב העיירה

לסיכום, שם המשפחה לוינסקי הוא שם משפחה יהודי נפוץ שמקורו מהעיירה לוינסקי שבאוקראינה. השם נגזר מהמילה העברית "לב" שמשמעותה "לב" ו"אינסקי" שמשמעותה "של העיירה". על פי החשד, שם המשפחה לוינסקי אומץ על ידי יהודים שעברו לעיירה לוינסקי בסוף המאה ה-19. השם הוא זכר לעיירה לוינסקי וללב הקהילה היהודית ששכנה בה. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה לוינסקי, ביניהם דוד לוינסקי, בוריס לוינסקי, יצחק לוינסקי ואברהם לוינסקי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן