דף הבית » מומלץ בהקדם » שם המשפחה הגאלי דון: מוצא, משמעות והיסטוריה

שם המשפחה הגאלי דון: מוצא, משמעות והיסטוריה

שם המשפחה הגאלי דון: מוצא, משמעות והיסטוריה

שם המשפחה הגאלי דון: מוצא, משמעות והיסטוריה

שם המשפחה הגאלי דון הוא שם משפחה נפוץ באירלנד, סקוטלנד והאי מאן. זה נגזר מהמילה הגאלית "דון", שפירושה "חום". שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות דונגל, קורק וקרי. מקורו של שם המשפחה דון הוא במאה ה-12, כאשר החמולות הגאליות של אירלנד וסקוטלנד החלו לאמץ שמות משפחה. שם המשפחה דון אומץ כנראה על ידי משפחה שחיה באזור שבו האדמה הייתה חומה, או שהיה לה אב קדמון חום שיער. שם המשפחה דון נמצא גם באנגליה, שם חושבים שהוא אומץ על ידי משפחות שהיגרו מאירלנד ומסקוטלנד במאות ה-17 וה-18.

וריאציות של שם המשפחה דון

לשם המשפחה של דון יש כמה וריאציות, כולל Donne, Donnely, Donaghy, Donahue ודונהו.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה של דון, ביניהם: – דון ג'ונסון, שחקן אמריקאי – דון הנלי, מוזיקאי אמריקאי – דון קינג, אמרגן אגרוף אמריקאי – דון צ'דל, שחקן אמריקאי – דון דלילו, סופר אמריקאי – דון שולה, מאמנת פוטבול אמריקאית

שם משפחה דון באירלנד ובסקוטלנד

באירלנד ובסקוטלנד, שם המשפחה דון נמצא לרוב במחוזות דונגל, קורק וקרי. בדוניגל, שם המשפחה דון נמצא לרוב באזורי העיירה בלימקול, קארומור ובאליבופיי. בקורק, שם המשפחה דון נמצא לרוב באזורי העיירה באליהולי, בלימקודה ובאליהולי. בקרי, שם המשפחה דון נמצא לרוב באזורי העיירה באליבניון, באלילונגפורד ובאלידאף. שם המשפחה דון נמצא גם באי מאן, שם הוא נמצא לרוב באזורי העיר Ballabeg, Ballacottier ו-Balacry.

סיכום

שם המשפחה הגאלי דון הוא שם משפחה נפוץ באירלנד, סקוטלנד והאי מאן. זה נגזר מהמילה הגאלית "דון", שפירושה "חום". שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות דונגל, קורק וקרי, כמו גם באי מאן. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון, כולל דון ג'ונסון, דון הנלי, דון קינג, דון צ'דל, דון דלילו ודון שולה. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן