דף הבית » הכי מדובר » שינוי שם משפחה עקב נישואים בישראל

שינוי שם משפחה עקב נישואים בישראל

2023-05-15 18:13:00+02:00

מהו שינוי שם משפחה עקב נישואין?

שינוי שם משפחה עקב נישואין הוא כאשר אישה משנה את שם משפחתה לשם המשפחה של בעלה לאחר הנישואין. זהו נוהג מקובל במדינות רבות, כולל ישראל. בישראל, שם המשפחה של אישה עשוי להשתנות כאשר היא מתחתנת. מאמר זה מסביר את תהליך החלפת שם משפחה עקב נישואין בישראל, וההשלכות המשפטיות של כך.

תהליך שינוי שם משפחה עקב נישואין בישראל

בישראל תהליך החלפת שם משפחה עקב נישואין הוא פשוט יחסית. השלב הראשון הוא הגשת בקשה לבני הזוג למשרד הפנים. בקשה זו חייבת לכלול את תעודת הנישואין של בני הזוג, תעודת זהות של הכלה והעתק תעודת זהות של החתן. לאחר אישור הבקשה, ישונה שם המשפחה של הכלה לשם המשפחה של בעלה.

השלכות משפטיות של שינוי שם משפחה עקב נישואין בישראל

כאשר אישה משנה את שם משפחתה עקב נישואין בישראל, ישנן מספר השלכות משפטיות שעליה להיות מודעת להן. ראשית, היא תצטרך לעדכן את תעודת הזהות, הדרכון ומסמכים רשמיים אחרים בשם המשפחה החדש שלה. שנית, היא תצטרך ליידע את הבנק, חברת הביטוח ומוסדות פיננסיים אחרים שלה על שם המשפחה החדש שלה. לבסוף, היא תצטרך להודיע למעסיקה על שם המשפחה החדש שלה.

הזכות לשמור על שם נעוריו

בישראל זכותה של אישה לשמור על שם נעוריה לאחר הנישואין. זה ידוע כ"סעיף שם נעורים" והוא נכלל בחוזה הנישואין. אם אישה מעוניינת לשמור על שם נעוריה, עליה ליידע את משרד הפנים בעת הגשת בקשתה לשנות את שם משפחתה.

הזכות לחזור לשם נעוריו

גם בישראל זכותה לאישה לחזור לשם נעוריה לאחר גירושין. הדבר מכונה "סעיף החזרה" והוא נכלל בחוזה הגירושין. אם אישה מעוניינת לחזור לשם נעוריה, עליה ליידע את משרד הפנים בעת הגשת בקשתה לשנות את שם משפחתה.

סיכום

לסיכום, שינוי שם משפחה עקב נישואין בישראל הוא תהליך פשוט יחסית. עם זאת, ישנן מספר השלכות משפטיות שאישה צריכה להיות מודעת להן לפני שתשנה את שם משפחתה. אלה כוללים את הצורך לעדכן את תעודת הזהות, הדרכון שלה ומסמכים רשמיים אחרים, כמו גם ליידע את הבנק, חברת הביטוח ומוסדות פיננסיים אחרים שלה על שם משפחתה החדש. בנוסף, לאישה יש זכות לשמור על שם נעוריה לאחר הנישואין, או לחזור לשם נעוריה לאחר גירושין. למידע נוסף על שינוי שם משפחה עקב נישואים בישראל, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן