דף הבית » הכי מדובר » שינוי שם משפחה בעקבות נישואים משרד הפנים

שינוי שם משפחה בעקבות נישואים משרד הפנים

2023-05-14 15:10:00+02:00

מהו תהליך החלפת שם משפחה בעקבות נישואין בישראל?

תהליך החלפת שם משפחה בעקבות נישואין בישראל מוסדר על ידי משרד הפנים. התהליך פשוט יחסית וניתן להשלים אותו בכמה שלבים. השלב הראשון הוא הגשת בקשה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול את תעודת הנישואין של בני הזוג, העתק תעודת זהות של הכלה והעתק תעודת זהות של החתן. על הבקשה לכלול גם הצהרה מבני הזוג כי הם משנים את שמות משפחתם. לאחר הגשת הבקשה, משרד הפנים יבדוק את המסמכים ויוציא אישור על שינוי שם משפחה. האישור יישלח לכתובת בני הזוג. לאחר מכן על בני הזוג להציג את האישור ללשכת מרשם האוכלוסין. לאחר מכן, משרד מרשם האוכלוסין יעדכן את רישומי בני הזוג כך שישקפו את שם המשפחה החדש.

אילו מסמכים נדרשים לתהליך?

המסמכים הנדרשים לתהליך של שינוי שם משפחה בעקבות נישואין בישראל הם תעודת נישואין של בני הזוג, העתק תעודת זהות של הכלה והעתק תעודת זהות של החתן. על הבקשה לכלול גם הצהרה מבני הזוג כי הם משנים את שמות משפחתם.

מהי עלות התהליך?

עלות תהליך החלפת שם משפחה בעקבות נישואין בישראל נמוכה יחסית. אגרת הבקשה היא כ-30 ש"ח, ותעודת שינוי שם המשפחה כ-10 ש"ח.

סיכום

תהליך החלפת שם משפחה בעקבות נישואים בישראל הוא פשוט יחסית וניתן להשלים אותו בכמה שלבים. המסמכים הנדרשים לתהליך הם תעודת נישואין של בני הזוג, העתק תעודת זהות של הכלה והעתק תעודת זהות של החתן. עלות התהליך נמוכה יחסית, כאשר אגרת הבקשה היא כ-30 ש"ח ותעודת שינוי שם המשפחה היא כ-10 ש"ח. למידע נוסף על תהליך החלפת שם משפחה בעקבות נישואים בישראל, אנא בקרו באתר משרד הפנים או צפו בסרטון יוטיוב זה למדריך שלב אחר שלב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן