דף הבית » המלצת הצוות » שינוי שם משפחה, נישואין ומשרד הפנים

שינוי שם משפחה, נישואין ומשרד הפנים

2023-05-15 16:42:00+02:00

מהו התהליך לשינוי שם משפחה בישראל?

שינוי שם המשפחה בישראל הוא תהליך פשוט יחסית. התהליך מתחיל בפנייה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול את שמו המלא של הפונה, תאריך לידה ושם המשפחה החדש הרצוי. לאחר מכן, משרד הפנים יבדוק את הבקשה, ואם תאושר, יוציא אישור על שינוי שם. לאחר הוצאת האישור, על המבקש לרשום את השינוי במרשם האוכלוסין. זאת באמצעות הגשת האישור לסניף המקומי של מרשם האוכלוסין. כמו כן, על המבקש לספק הוכחת זהות, כגון דרכון או תעודת זהות. לאחר רישום השינוי, שם המשפחה החדש יבוא לידי ביטוי בכל המסמכים הרשמיים, כגון דרכונים ותעודות זהות.

מהן ההשלכות המשפטיות של נישואין בישראל?

על הנישואין בישראל חל חוק השבות, המבוסס על הדין הדתי היהודי. על פי חוק השבות, על זוג יהודי להינשא בטקס יהודי על מנת שהנישואין ייחשבו כתקפים. על בני הזוג לרשום את נישואיהם גם במשרד הפנים. לאחר רישום הנישואין, מעמדם המשפטי של בני הזוג משתנה. האישה מחויבת כיום על פי חוק לקחת את שם המשפחה של בעלה, והבעל מחויב על פי חוק לספק תמיכה כספית לאשתו. בני הזוג גם מחויבים על פי חוק לרשום כל ילד שיש להם יחד עם משרד הפנים.

מה תפקידו של משרד הפנים בנישואין ושינוי שמות?

למשרד הפנים תפקיד מרכזי הן בנישואין והן בשינוי השם בישראל. כפי שצוין לעיל, משרד הפנים אחראי על רישום נישואין והנפקת אישורים על שינוי שם. משרד הפנים אחראי גם על רישום כל הילדים שנולדו לזוג נשוי. בנוסף, משרד הפנים אחראי על הנפקת תעודות זהות ודרכונים. מסמכים אלו נחוצים למגוון מטרות, כגון נסיעה לחו"ל או הגשת מועמדות לעבודה. משרד הבריאות אחראי גם על הוצאת אשרות ואישורים לאזרחים זרים המעוניינים לבקר או לעבוד בישראל.

שאלות ותשובות

ש: איך אני משנה את שם המשפחה שלי בישראל?

ת: תהליך שינוי שם המשפחה בישראל מתחיל בפנייה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול את שמו המלא של הפונה, תאריך לידה ושם המשפחה החדש הרצוי. לאחר מכן, משרד הפנים יבדוק את הבקשה, ואם תאושר, יוציא אישור על שינוי שם. לאחר הוצאת האישור, על המבקש לרשום את השינוי במרשם האוכלוסין.

ש: מהן ההשלכות המשפטיות של נישואין בישראל?

ת: הנישואין בישראל כפוף לחוק השבות, המבוסס על הדין הדתי היהודי. על פי חוק השבות, על זוג יהודי להינשא בטקס יהודי על מנת שהנישואין ייחשבו כתקפים. כמו כן, על בני הזוג לרשום את נישואיהם במשרד הפנים. לאחר רישום הנישואין, האישה מחויבת על פי חוק לקחת את שם המשפחה של בעלה, והבעל מחויב על פי חוק לספק תמיכה כספית לאשתו. בני הזוג גם מחויבים על פי חוק לרשום כל ילד שיש להם יחד עם משרד הפנים.

ש: מה תפקידו של משרד הפנים בנישואין ושינוי שם?

ת: משרד הפנים ממלא תפקיד מרכזי הן בנישואין והן בשינוי השם בישראל. כפי שצוין לעיל, משרד הפנים אחראי על רישום נישואין והנפקת אישורים על שינוי שם. משרד הפנים אחראי גם לרישום ילדים שנולדו לזוג נשוי. כמו כן, משרד משרד הפנים אחראי על הנפקת תעודות זהות ודרכונים וכן ויזות ואישורים לאזרחים זרים המעוניינים לבקר או לעבוד בישראל.

סיכום

שינוי שם המשפחה בישראל הוא תהליך פשוט יחסית שמתחיל בפנייה למשרד הפנים (MOI). על הנישואין בישראל חל חוק השבות, המחייב זוג יהודים להינשא בטקס יהודי על מנת שהנישואים ייחשבו כתקפים. משרד הפנים ממלא תפקיד מרכזי הן בנישואין והן בשינוי השם בישראל, שכן הוא אחראי על רישום נישואין והנפקת אישורי שינוי שם וכן הוצאת תעודות זהות ודרכונים. היא גם אחראית על רישום כל ילד שנולד לזוג נשוי והנפקת אשרות ואישורים לאזרחים זרים המעוניינים לבקר או לעבוד בישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן