דף הבית » אנציקלופדיה » ראובן המלאך: מבט על שם המשפחה

ראובן המלאך: מבט על שם המשפחה

ראובן המלאך: מבט על שם המשפחה

ראובן המלאך: דמות מסתורית בפולקלור היהודי

ראובן המלאך הוא דמות מסתורית בפולקלור היהודי. אומרים שהוא מלאך אלוהים, שנשלח להגן על העם היהודי. השם ראובן נגזר מהמילה העברית "ראה", ומאמינים שראובן נשלח לשמור על העם היהודי. ראובן מתואר לעתים קרובות כדמות גבוהה וחזקה עם כנפיים והילה. לעתים קרובות רואים אותו נושא מטה או חרב, ונאמר שהוא מגן רב עוצמה של העם היהודי. אומרים שהוא גם שליח אלוהים, המעביר מסרים לעם היהודי.

שם המשפחה ראובן

שם המשפחה ראובן נגזר מהמילה העברית "ראה". מאמינים כי שם המשפחה ניתן לאלו שצאצאיו של ראובן המלאך. שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי. שם המשפחה ראובן נמצא גם בקרב חלק מהאנשים שאינם יהודים, ככל הנראה עקב נישואי תערובת או גיור. מאמינים ששם המשפחה אומץ על ידי כמה אנשים לא יהודים כדרך לכבד את מורשתם היהודית.

פירוש שם המשפחה ראובן

לשם המשפחה ראובן מאמינים שיש כמה משמעויות. נהוג לחשוב שפירושו "ראה", כמו ב"ראה את האמת" או "ראה את האור". סבורים גם שפירושו "שמור", כמו ב"משמר" או "שומר". גם שם המשפחה ראובן נחשב ל"מבורך" או "מועדף". זה כנראה נובע מהעובדה שראובן המלאך נחשב כמגן רב עוצמה של העם היהודי.

מקורות שם המשפחה ראובן

מקורות שם המשפחה ראובן אינם ברורים. מאמינים ששם המשפחה אומץ על ידי כמה אנשים לא יהודים כדרך לכבד את מורשתם היהודית. ייתכן גם ששם המשפחה אומץ על ידי חלק מהיהודים כדרך לכבד את ראובן המלאך. שם המשפחה ראובן נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי. הוא נמצא גם בקרב חלק מהאנשים הלא-יהודים, ככל הנראה עקב נישואי תערובת או גיור.

סיכום

ראובן המלאך הוא דמות מסתורית בפולקלור היהודי. שם המשפחה ראובן נגזר מהמילה העברית ל"ראה", ומאמינים ששם המשפחה ניתן לאלו שצאצאיו של ראובן המלאך. שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי, אך נמצא גם בקרב חלק מהאנשים שאינם יהודים. לשם המשפחה ראובן מאמינים שיש כמה משמעויות, כולל "ראה", "צפה" ו"מבורך". מקורו של שם המשפחה ראובן אינם ברורים, אך מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי חלק מהאנשים הלא-יהודים כדרך לכבד את מורשתם היהודית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן