דף הבית » TOP10 » צייר רוסי עם 8 אותיות שם משפחה

צייר רוסי עם 8 אותיות שם משפחה

צייר רוסי עם 8 אותיות שם משפחה

מיהו הצייר הרוסי עם 8 אותיות שם משפחה?

הצייר הרוסי עם שם משפחה בן 8 אותיות הוא איליה רפין, אחד האמנים הרוסים הנודעים ביותר של המאה ה-19. רפין נולד בצ'והויב, אוקראינה ב-1844 וידוע בעיקר בזכות ציוריו הריאליסטיים של סצנות היסטוריות ודתיות. הוא היה חבר בפרדוויז'ניקי, קבוצת ציירים ריאליסטים רוסים, ועבודותיו מוחזקים באוספים של גלריית טרטיאקוב הממלכתית במוסקבה והמוזיאון הרוסי הממלכתי בסנט פטרבורג.

חייו המוקדמים והחינוך של איליה רפין

איליה רפין נולד בצ'והויב, אוקראינה בשנת 1844. אביו היה מתנחל צבאי ואמו הייתה עקרת בית. רפין היה החמישי מבין שמונה ילדים וגדל בבית דתי. הוא התחנך בגימנסיה Chuhuiv ובאקדמיה האימפריאלית לאמנויות בסנט פטרבורג, שם למד אצל פאבל צ'יסטיאקוב.

הציורים הריאליסטיים של איליה רפין

איליה רפין ידוע בעיקר בציוריו הריאליסטיים של סצנות היסטוריות ודתיות. הוא היה חבר בפרדוויז'ניקי, קבוצת ציירים ריאליסטים רוסים, ועבודותיו מוחזקים באוספים של גלריית טרטיאקוב הממלכתית במוסקבה והמוזיאון הרוסי הממלכתי בסנט פטרבורג. הציור המפורסם ביותר שלו הוא "גרשי דוברה על הוולגה" (1873), המתאר קבוצת גברים גוררים דוברה על נהר הוולגה. יצירות בולטות נוספות כוללות "תהלוכת דת במחוז קורסק" (1883), "תשובת הקוזקים זפורוז'יאנים" (1880), ו"דיוקנו של ליאו טולסטוי" (1887).

חייו המאוחרים ומורשתו של איליה רפין

איליה רפין נפטר בשנת 1930 בגיל 86. הוא זכור כאחד הציירים הרוסים החשובים במאה ה-19 ויצירותיו זוכות להערכה רבה עד היום. על תרומתו לאמנות הרוסית הוענק לו מסדר ולדימיר הקדוש ומסדר אנה הקדושה.

למידע נוסף על איליה רפין ויצירותיו, בדוק את החיפוש הזה ביוטיוב .

לסיכום, איליה רפין היה צייר רוסי נודע מהמאה ה-19. הוא היה חבר בפרדוויז'ניקי, קבוצת ציירים ריאליסטים רוסים, ועבודותיו מוחזקים באוספים של גלריית טרטיאקוב הממלכתית במוסקבה והמוזיאון הרוסי הממלכתי בסנט פטרבורג. הוא זכור כאחד הציירים הרוסים החשובים במאה ה-19 ועבודותיו זוכות להערכה רבה עד היום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן