דף הבית » TOP10 » מנשיאי בית המשפט העליון שם משפחה 5 אותיות

מנשיאי בית המשפט העליון שם משפחה 5 אותיות

2023-05-12 02:49:00+02:00

מבוא לבית המשפט העליון

בית המשפט העליון בישראל הוא בית המשפט העליון במדינה. זהו בית המשפט האחרון לערעורים והוא בית המשפט של המוצא האחרון לכל העניינים האזרחיים והפליליים. בית המשפט מורכב מתשעה שופטים, אשר ממונים על ידי נשיא ישראל. השופטים מכהנים לתקופה של תשע שנים. בית המשפט ממוקם בירושלים והחלטותיו מחייבות את כל שאר בתי המשפט בארץ.

היסטוריה של בית המשפט העליון

בית המשפט העליון בישראל הוקם בשנת 1948, זמן קצר לאחר קום מדינת ישראל. בית המשפט הורכב בתחילה משלושה שופטים, אשר מונו על ידי נשיא ישראל. במהלך השנים גדל מספר השופטים לתשעה. לבית המשפט סמכות לדון בערעורים של ערכאות נמוכות יותר ולפסוק פסיקות בענייני משפט חוקתי.

נשיאי בית המשפט העליון

נשיא בית המשפט העליון הוא השופט הבכיר ביותר בבית המשפט. נשיאת בית המשפט העליון הנוכחית היא אסתר חיות, אשר מונתה בשנת 2017. היא הנשיאה הראשונה של בית המשפט. להלן רשימה של נשיאי בית המשפט העליון בעבר, כששמות משפחתם מורכבים מחמש אותיות:

אהרון ברק

אהרון ברק כיהן כנשיא בית המשפט העליון בשנים 1995 עד 2006. הוא היה הנשיא הראשון של בית המשפט שמונה על ידי נשיא ישראל. ברק נחשב לאחד השופטים המשפיעים ביותר בתולדות בית המשפט. לזכותו מיוחסת המודרניזציה של בית המשפט והכנסת פרשנות ליברלית יותר לחוק.

מאיר שמגר

מאיר שמגר כיהן כנשיא בית המשפט העליון בשנים 1983-1995. הוא היה הנשיא הראשון של בית המשפט שמונה על ידי הכנסת. שמגר זוכה להכנסת פרשנות שמרנית יותר לחוק וחיזוק עצמאותו של בית המשפט.

יצחק קאהן

יצחק קאהן כיהן כנשיא בית המשפט העליון בשנים 1975-1983. הוא היה נשיא בית המשפט הראשון שמונה על ידי ראש הממשלה. לזכותו מיוחסת כהן הכנסת פרשנות מתונה יותר לחוק וחיזוק סמכות בית המשפט.

סיכום

בית המשפט העליון בישראל הוא הערכאה הגבוהה ביותר במדינה ומהווה את בית המשפט של המוצא האחרון לכל נושא אזרחי ופליל. בית המשפט מורכב מתשעה שופטים, אשר ממונים על ידי נשיא ישראל. בית המשפט הובל על ידי מספר נשיאים, כאשר שמות משפחתם מורכבים מחמש אותיות. בין הנשיאים הללו נמנו אהרון ברק, מאיר שמגר ויצחק קאהן. לכל הנשיאים הללו הייתה השפעה משמעותית על בית המשפט ועל פרשנותו לחוק. למידע נוסף על בית המשפט העליון של ישראל, ניתן לצפות בסרטון זה מיוטיוב: בית המשפט העליון של ישראל .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן