דף הבית » TOP10 » פיצול שם פרטי ושם משפחה באקסל

פיצול שם פרטי ושם משפחה באקסל

פיצול שם פרטי ושם משפחה באקסל

מבוא לפיצול שם פרטי ושם משפחה באקסל

פיצול שם פרטי ושם משפחה ב-Excel היא משימה נפוצה עבור משתמשים רבים. בין אם אתה עובד עם רשימת אנשי קשר או מסד נתונים של לקוחות, ייתכן שתצטרך להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה לעמודות נפרדות. למרבה המזל, Excel מקל לעשות זאת בכמה שלבים פשוטים. במדריך זה, נסקור את היסודות של פיצול שמות, כמו גם טכניקות מתקדמות יותר.

היסודות של פיצול שם פרטי ושם משפחה באקסל

הדרך הבסיסית ביותר לפצל שם פרטי ושם משפחה ב-Excel היא להשתמש בתכונה טקסט לעמודות. תכונה זו מאפשרת לך להפריד במהירות עמודת נתונים בודדת למספר עמודות. כדי להשתמש בו, פשוט בחר את העמודה שברצונך לפצל ולאחר מכן עבור ללשונית נתונים ובחר Text to Columns. בחלון Text to Columns, בחר באפשרות מופרד ולאחר מכן לחץ על Next. במסך הבא, בחר באפשרות רווח ולאחר מכן לחץ על סיום. פעולה זו תפריד את השם הפרטי ושם המשפחה לשתי עמודות נפרדות.

טכניקות מתקדמות לפיצול שם פרטי ושם משפחה באקסל

אם אתה מתמודד עם מערך נתונים מורכב יותר, ייתכן שתצטרך להשתמש בטכניקות מתקדמות יותר לפיצול שם פרטי ושם משפחה ב-Excel. לדוגמה, אם הנתונים שלך מכילים שמות אמצעיים או ראשי תיבות, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בפונקציות FIND ו-LEFT. הפונקציה FIND מאפשרת לך לחפש תו ספציפי או מחרוזת של תווים בתא. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בפונקציה FIND כדי לחפש תו רווח בין השם הפרטי לשם המשפחה. לאחר שמצאת את תו הרווח, תוכל להשתמש בפונקציה LEFT כדי לחלץ את השם הפרטי.

שימוש בפונקציות FIND ו-LEFT

כדי להשתמש בפונקציות FIND ו-LEFT, התחל בהזנת הנוסחה הבאה בעמודה חדשה:=FIND(" ",A1)נוסחה זו תחפש תו רווח בתא A1. לאחר שמצאת את תו הרווח, תוכל להשתמש בפונקציה LEFT כדי לחלץ את השם הפרטי. לשם כך, הזינו את הנוסחה הבאה בעמודה חדשה:=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)נוסחה זו תחלץ את השם הפרטי מהתא A1 ותמקם אותו בעמודה החדשה. לאחר מכן תוכל להשתמש בפונקציה RIGHT כדי לחלץ את שם המשפחה. לשם כך, הזינו את הנוסחה הבאה בעמודה חדשה:=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1))נוסחה זו תחלץ את שם המשפחה מהתא A1 ותמקם אותו בעמודה החדשה.

שימוש בתכונת טקסט לעמודות

אם אתה מתמודד עם מערך נתונים גדול, ייתכן שיהיה לך קל יותר להשתמש בתכונה טקסט לעמודות. כדי להשתמש בתכונה זו, בחר את העמודה שברצונך לפצל ולאחר מכן עבור ללשונית נתונים ובחר Text to Columns. בחלון Text to Columns, בחר באפשרות מופרד ולאחר מכן לחץ על Next. במסך הבא, בחר באפשרות רווח ולאחר מכן לחץ על סיום. פעולה זו תפריד את השם הפרטי ושם המשפחה לשתי עמודות נפרדות.

סיכום

פיצול שם פרטי ושם משפחה ב-Excel היא משימה נפוצה עבור משתמשים רבים. בין אם אתה עובד עם רשימת אנשי קשר או מסד נתונים של לקוחות, ייתכן שתצטרך להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה לעמודות נפרדות. למרבה המזל, Excel מקל לעשות זאת בכמה שלבים פשוטים. במדריך זה, כיסינו את היסודות של פיצול שמות, כמו גם טכניקות מתקדמות יותר. למידע נוסף, עיין בסרטון ההדרכה שלנו על פיצול שם פרטי ושם משפחה ב-Excel .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן