דף הבית » מומלץ בהקדם » נשיאי ארצות הברית שם משפחה דון

נשיאי ארצות הברית שם משפחה דון

נשיאי ארצות הברית שם משפחה דון

מבוא

לארצות הברית היו בסך הכל 45 נשיאים מאז הקמתה ב-1776. מתוך 45 אלה, לארבעה היה שם המשפחה דון. מאמר זה יחקור את חייהם והישגיהם של ארבעת הנשיאים הללו, וכן יספק מדור דעה אישית.

הנשיאים דון

הנשיא הראשון עם שם המשפחה דון היה ג'יימס דונלסון, שכיהן מ-1841 עד 1845. הוא נולד ב-1788 בטנסי והיה אחיינו של אנדרו ג'קסון. הוא היה עורך דין ופוליטיקאי, והוא כיהן בבית המחוקקים של טנסי לפני שנבחר לנשיא. בתקופת נשיאותו, הוא נודע בעמדתו התומכת בעבדות ובתמיכתו בסיפוח טקסס. הוא גם תמך בהרחבת ארצות הברית לטריטוריית אורגון. הנשיא השני עם שם המשפחה דון היה מילארד פילמור, שכיהן מ-1850 עד 1853. הוא נולד ב-1800 בניו יורק והיה עורך דין ופוליטיקאי. הוא היה חבר במפלגת הוויגים ונודע בתמיכתו בפשרה של 1850, שניסתה לפתור את סוגיית העבדות בארצות הברית. הוא גם תמך בהרחבת ארצות הברית לטריטוריית אורגון. הנשיא השלישי עם שם המשפחה דון היה פרנקלין פירס, שכיהן מ-1853 עד 1857. הוא נולד ב-1804 בניו המפשייר והיה עורך דין ופוליטיקאי. הוא היה חבר במפלגה הדמוקרטית ונודע בתמיכתו בחוק קנזס-נברסקה, שאיפשר את הרחבת העבדות לשטחים המערביים. הוא גם תמך בהרחבת ארצות הברית לשטח אורגון. הנשיא הרביעי והאחרון עם שם המשפחה דון היה ג'יימס ביוקנן, שכיהן בין השנים 1857 עד 1861. הוא נולד ב-1791 בפנסילבניה והיה עורך דין ופוליטיקאי. הוא היה חבר במפלגה הדמוקרטית ונודע בתמיכתו בהחלטת דרד סקוט, שהכריזה שעבדים אינם אזרחי ארצות הברית. הוא גם תמך בהרחבת ארצות הברית לטריטוריית אורגון.

הישגים

לארבעת הנשיאים עם שם המשפחה דון היו כולם מספר הישגים במהלך כהונתם. ג'יימס דונלסון היה ידוע בעמדתו התומכת בעבדות ובתמיכתו בסיפוח טקסס. מילארד פילמור נודע בתמיכתו בפשרה של 1850, שניסתה לפתור את סוגיית העבדות בארצות הברית. פרנקלין פירס נודע בתמיכתו בחוק קנזס-נברסקה, שאיפשר את הרחבת העבדות לשטחים המערביים. ג'יימס ביוקנן נודע בתמיכתו בהחלטת דרד סקוט, שהכריזה שעבדים אינם אזרחי ארצות הברית.

דעה אישית

לארבעת הנשיאים עם שם המשפחה דון היו כולם מספר הישגים בתקופת הנשיאות שלהם, אך הם זכורים גם בזכות תמיכתם בעבדות. אמנם חשוב להכיר בהישגיהם, אך חשוב להכיר גם בנזק שהמדיניות שלהם גרמה. לדעתי עלינו לזכור את הנשיאים הללו על הישגיהם, אך גם להכיר בנזק שהמדיניות שלהם גרמה.

סיכום

לארבעת הנשיאים עם שם המשפחה דון היו כולם מספר הישגים בתקופת הנשיאות שלהם, אך הם זכורים גם בזכות תמיכתם בעבדות. אמנם חשוב להכיר בהישגיהם, אך חשוב להכיר גם בנזק שהמדיניות שלהם גרמה. אני מקווה שמאמר זה סיפק סקירה קצרה של חייהם והישגיהם של ארבעת הנשיאים הללו, כמו גם מדור דעות אישיות. למידע נוסף על נשיאי ארצות הברית, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן