דף הבית » מומלץ בהקדם » שרי החינוך שם משפחה

שרי החינוך שם משפחה

2023-05-03 22:23:00+02:00

מבוא

שר החינוך הוא דמות חשובה בכל מדינה. הם אחראים לפיתוח ויישום מדיניות חינוכית, כמו גם לפקח על מערכת החינוך. במדינות רבות, שר החינוך הוא תפקיד ברמת הממשלה, כלומר הם חלק מהרשות המבצעת של הממשלה. שר החינוך מתמנה לרוב על ידי ראש המדינה או הממשלה, ולרוב הוא חבר במפלגת השלטון. במדינות מסוימות שר החינוך נבחר על ידי העם. במאמר זה, נסקור כמה משרי החינוך המפורסמים ביותר מרחבי העולם, ואת שמות המשפחה שלהם.

רשימת שרי החינוך

  • ג'ון בי קינג ג'וניור (ארצות הברית)
  • ג'ולי בישופ (אוסטרליה)
  • איסמעיל עבד אל ר'פאר (מצרים)
  • חואן איגנסיו ורט (ספרד)
  • נג'אט ואלאוד-בלקצ'ם (צרפת)
  • Takaharu Ando (יפן)
  • חנן אל חרוב (פלסטין)
  • גדעון סער (ישראל)
  • קרישנה קאנט פול (הודו)
  • חילמי אל-גאווי (עיראק)

ג'ון בי קינג ג'וניור

ג'ון בי קינג ג'וניור הוא שר החינוך הנוכחי של ארצות הברית. הוא מונה על ידי הנשיא ברק אובמה ב-2016 והוא האפרו-אמריקאי הראשון שכיהן בתפקיד. קינג הוא בוגר בית הספר למשפטים בהרווארד ועבד כעורך דין לזכויות אזרח ומומחה למדיניות חינוך. הוא שימש גם כנציב החינוך של מדינת ניו יורק.

ג'ולי בישופ

ג'ולי בישופ היא שרת החינוך הנוכחית באוסטרליה. היא מונתה על ידי ראש הממשלה מלקולם טרנבול בשנת 2015. בישופ היא בוגרת אוניברסיטת אדלייד ועבדה כעורך דין ופוליטיקאי. היא גם שימשה כסגנית מנהיג המפלגה הליברלית וסגנית מנהיג האופוזיציה.

איסמעיל עבד אל עפר

איסמעיל עבד אל-עפר הוא שר החינוך הנוכחי במצרים. הוא מונה על ידי הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בשנת 2014. עפר הוא בוגר אוניברסיטת קהיר ועבד כאיש אקדמיה ופוליטיקאי. הוא גם כיהן כשר ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי.

חואן איגנסיו ורט

חואן איגנסיו ורט הוא שר החינוך הנוכחי בספרד. הוא מונה על ידי ראש הממשלה מריאנו ראחוי בשנת 2011. ורט הוא בוגר אוניברסיטת ולנסיה ועבד כעורך דין ופוליטיקאי. כמו כן כיהן כשר התרבות ושר הספורט.

נג'אט ואלאו-בלקצ'ם

נג'אט ואלאוד-בלקצ'ם היא שרת החינוך הנוכחית בצרפת. היא מונתה על ידי הנשיא פרנסואה הולנד בשנת 2014. Vallaud-Belkacem היא בוגרת המכון למחקרים פוליטיים של ליון ועבדה כעורכת דין ופוליטיקאית. כמו כן כיהנה כשרה לזכויות נשים וכשרה לענייני עיר.

טקהארו אנדו

טקהארו אנדו הוא שר החינוך הנוכחי ביפן. הוא מונה על ידי ראש הממשלה שינזו אבה בשנת 2014. אנדו הוא בוגר אוניברסיטת טוקיו ועבד כאיש אקדמיה ופוליטיקאי. הוא גם כיהן כשר המדינה לחינוך, תרבות, ספורט, מדע וטכנולוגיה.

חנן אל חרוב

חנן אל חרוב הוא שר החינוך הנוכחי בפלסטין. היא מונתה על ידי הנשיא מחמוד עבאס בשנת 2016. אל חרוב היא בוגרת אוניברסיטת בירזייט ועבדה כמחנכת ופוליטיקאית. היא גם כיהנה כשרה לענייני נשים.

גדעון סער

גדעון סער הוא שר החינוך הנוכחי בישראל. הוא מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2015. סער הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב ועבד כעורך דין ופוליטיקאי. כמו כן כיהן כשר הפנים ושר התקשורת.

קרישנה קאנט פול

קרישנה קאנט פול הוא שר החינוך הנוכחי בהודו. הוא מונה על ידי ראש הממשלה נרנדרה מודי בשנת 2014. פול הוא בוגר אוניברסיטת דלהי ועבד כאיש אקדמיה ופוליטיקאי. הוא גם כיהן כשר המדינה לפיתוח משאבי אנוש.

חילמי אל-גאווי

חילמי אל-גאווי הוא שר החינוך הנוכחי בעיראק. הוא מונה על ידי ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי בשנת 2016. אל-גאווי הוא בוגר אוניברסיטת בגדד ועבד כאקדמאי ופוליטיקאי. הוא גם כיהן כשר ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי.

סיכום

שרי החינוך מרחבי העולם אחראים לפיתוח ויישום מדיניות חינוכית במדינותיהם. הם ממונים על ידי ראש המדינה או הממשלה, ובדרך כלל הם חברים במפלגת השלטון. מאמר זה סיפק רשימה של כמה משרי החינוך המפורסמים ביותר מרחבי העולם, ושמות המשפחה שלהם. כמו כן, הבאנו סקירה קצרה של כל שר, לרבות הרקע ההשכלתי שלו ותפקידיו הקודמים. אם תרצו ללמוד עוד על שרי החינוך מרחבי העולם, תוכלו לבקר ביוטיוב ולחפש את הנושא. לשרי החינוך תפקיד חשוב בפיתוח מדינותיהם, וחשוב להכיר בתרומתם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן