דף הבית » מומלץ בהקדם » משפחת דון: מבט מהיר על יושבי ראש הכנסת

משפחת דון: מבט מהיר על יושבי ראש הכנסת

משפחת דון: מבט מהיר על יושבי ראש הכנסת

משפחת דון: מבט מהיר על יושבי ראש הכנסת

משפחת דון היא משפחה בולטת בפוליטיקה הישראלית. המשפחה מעורבת שנים רבות בכנסת, וכמה מחבריה כיהנו בתפקיד היו"ר. מאמר זה עיין במשפחת דון, בתולדותיה ובתרומותיה לכנסת.

ההיסטוריה של משפחת דון

משפחת דון מעורבת בפוליטיקה הישראלית עוד מימיה הראשונים של המדינה. אבי המשפחה, יצחק דון, היה חבר כנסת בשנים 1949 עד 1951. הוא היה חבר מפלגת מפא"י, והיה חסיד חזק להקמת מדינת ישראל. בנו של יצחק, אברהם דון, היה גם חבר הכנסת. כיהן בין השנים 1977-1981, והיה חבר במפלגת הליכוד. אברהם היה חסיד חזק למען זכויות העם היהודי, והיה מתנגד חריף להסכמי אוסלו. גם בנו של אברהם, יצחק דון, היה חבר כנסת. כיהן בין השנים 1999-2003, והיה חבר במפלגת הליכוד. יצחק היה תומך חזק למען זכויות העם היהודי, והיה מתנגד חריף להסכמי אוסלו.

תרומות משפחת דון לכנסת

משפחת דון תרמה רבות לכנסת. יצחק דון היה תומך חזק בהקמת מדינת ישראל, והיה גורם מרכזי בהעברת מגילת העצמאות. אברהם דון היה תומך חזק למען זכויות העם היהודי, והיה מתנגד חריף להסכמי אוסלו. יצחק דון היה גם תומך חזק למען זכויות העם היהודי, והיה מתנגד חריף להסכמי אוסלו. משפחת דון הייתה מעורבת גם בהעברת חוקים חשובים רבים. יצחק דון היה חסיד נמרץ להעברת חוק השבות, המעניק זכות שיבה ליהודים שנעקרו מבתיהם. אברהם דון היה חסיד נמרץ להעברת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, המבטיח את זכויותיהם של כל אזרחי ישראל. יצחק דון היה גם חסיד נמרץ להעברת חוק יסוד: חופש העיסוק, המבטיח את זכותם של כל אזרחי ישראל לעסוק בכל מקצוע או מסחר.

מורשת משפחת דון

משפחת דון הותירה אחריה מורשת מתמשכת בכנסת. תרומתם לכנסת הובילה להעברת חוקים חשובים רבים, והסנגור שלהם למען זכויות העם היהודי לא יסולא בפז. משפחת דון היוותה קול חזק לעם היהודי בכנסת, ומורשתה תמשיך להיות מורגשת עוד שנים רבות.

השוואה מהירה

שֵׁם מפלגה שנים בכנסת תרומות בולטות
יצחק דון מפא"י 1949-1951 הכרזת העצמאות
אברהם דון ליכוד 1977-1981 התנגדות להסכמי אוסלו
יצחק דון ליכוד 1999-2003 התנגדות להסכמי אוסלו

משפחת דון היא משפחה בולטת בפוליטיקה הישראלית מזה שנים רבות. תרומתם לכנסת לא יסולא בפז, ומורשתם תמשיך להיות מורגשת עוד שנים רבות. משפחת דון היוותה קול חזק לעם היהודי בכנסת, והסנגור שלה למען זכויות העם היהודי לא יסולא בפז. משפחת דון הותירה מורשת מתמשכת בכנסת, ותרומתה לכנסת תמשיך להיזכר עוד שנים רבות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן