דף הבית » TOP10 » משמעות שם המשפחה רובין

משמעות שם המשפחה רובין

משמעות שם המשפחה רובין

מה פירוש שם המשפחה רובין?

שם המשפחה רובין הוא ממקור צרפתי והוא נגזר מהמילה הצרפתית הישנה "רובין", שפירושה "ציפור קטנה בעלת חזה אדום". נהוג לחשוב שהשם שימש לראשונה כשם פרטי בימי הביניים, והוא זכה לפופולריות במאה ה-19 על ידי המשורר והסופר האנגלי אלפרד, לורד טניסון. השם רובין מקושר לעתים קרובות עם חזה אדום רובין, קטן ציפור שנמצאת בחלקים רבים של העולם. הרובין ידוע בחזהו האדום הבוהק ובשירו העליז, ולעתים קרובות הוא נתפס כסמל לתקווה והתחדשות. השם רובין קשור גם לרובין הוד האגדי, פורע חוק גיבור שגנב מהעשירים כדי לתת לעניים.

מקור שם המשפחה רובין

מקורו של שם המשפחה רובין בצרפת, שם הוא שימש לראשונה כשם פרטי בימי הביניים. משערים שזה נגזר מהמילה הצרפתית הישנה "רובין", שפירושה "ציפור קטנה בעלת חזה אדום". השם זכה לפופולריות במאה ה-19 על ידי המשורר והסופר האנגלי אלפרד, לורד טניסון. השם רובין נמצא גם במדינות אחרות, כולל אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, גרמניה וארצות הברית. באנגליה, חושבים שהשם נגזר מהמילה האנגלית הישנה "hrobban", שפירושה "תהילה בהירה". בסקוטלנד, סבורים שהשם נגזר מהמילה הגאלית "רוביין", שפירושה "תהילה מבריקה". באירלנד, נהוג לחשוב שהשם נגזר מהמילה הגאלית "רובהיין", שפירושה "ציפור קטנה בעלת חזה אדום".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה רובין

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה רובין, ביניהם המשורר והסופר האנגלי אלפרד, לורד טניסון, השחקן האמריקאי רובין וויליאמס, הזמר והכותב האמריקאי רובין ת'יק, והשחקן והקומיקאי האמריקאי רובין וויליאמס.

אלפרד, לורד טניסון

אלפרד, לורד טניסון היה משורר וסופר אנגלי שנולד ב-1809 ומת ב-1892. הוא ידוע בעיקר בזכות שירו "המטען של הבריגדה הקלה", שנכתב בתגובה למלחמת קרים. הוא גם היה כותב פורה של שירים אחרים, כולל "הגברת משאלוט", "יוליסס" ו"אוכלי הלוטוס".

רובין וויליאמס

רובין וויליאמס היה שחקן וקומיקאי אמריקאי שנולד ב-1951 ומת ב-2014. הוא נודע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים כמו "בוקר טוב, וייטנאם", "חברת משוררים מתים" ו"גברת. Doubtfire". הוא גם היה סטנדאפיסט מצליח, והוא זכה במספר פרסים על עבודתו, כולל פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר.

רובין ת'יק

רובין ת'יק הוא זמר וכותב שירים אמריקאי שנולד ב-1977. הוא ידוע בעיקר בזכות סינגל הלהיט שלו "Blurred Lines", שיצא ב-2013. הוא גם הוציא עוד כמה סינגלים מצליחים, כולל "Lost Without U", " קסם", ו"תרפיה מינית". שם המשפחה רובין הוא ממקור צרפתי והוא נגזר מהמילה הצרפתית הישנה "רובין", שפירושה "ציפור קטנה בעלת חזה אדום". השם מזוהה עם החזה האדום רובין, ציפור קטנה שנמצאת במקומות רבים בעולם, ולרובין הוד האגדי, פורע חוק גיבור שגנב מהעשירים כדי לתת לעניים. השם נמצא גם במדינות אחרות, כולל אנגליה, סקוטלנד, אירלנד, גרמניה וארצות הברית. אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה רובין כוללים את המשורר והסופר האנגלי אלפרד, לורד טניסון, השחקן האמריקאי רובין וויליאמס, והזמר והכותב האמריקאי רובין ת'יק.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן