דף הבית » המלצת הצוות » משמעות שם המשפחה יעלי

משמעות שם המשפחה יעלי

2023-05-02 21:56:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה יעלי?

שם המשפחה יעלי הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהשם העברי יעל, שפירושו "עז הרים" או "עוז האלוהים". השם יעלי קשור גם לדמות התנ"כית יעל, שהייתה אישה שהרגה את הגנרל הכנעני סיסרא בספר שופטים. שם המשפחה יעלי נמצא במדינות רבות, ביניהן ישראל, ארה"ב ובריטניה. בישראל, השם נמצא בעיקר בקרב יהודים ספרדים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל במאות ה-15 וה-16. בארצות הברית, השם נמצא לרוב בקרב יהודים אשכנזים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מגרמניה במאה ה-19.

מקורות שם המשפחה יעלי

מקורו של שם המשפחה יעלי הוא במזרח התיכון, והוא שימש על ידי יהודים שחיו באזור בתקופת התנ"ך. השם נמצא גם במדינות אחרות, ביניהן ספרד, פורטוגל וגרמניה. בספרד מאמינים כי השם שימש יהודים שגורשו מהמדינה במאה ה-15. בפורטוגל מאמינים כי השם שימש יהודים שגורשו מהמדינה במאה ה-16. בגרמניה מאמינים כי השם שימש יהודים שגורשו מהמדינה במאה ה-19.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה יעלי

יש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה יעלי, ביניהם הזמרת והפזמונאית הישראלית נועה יעלי, השחקנית והזמרת הישראלית יעלי כהן והשחקנית והזמרת הישראלית יעלי גולד.

וריאציות של שם המשפחה יעלי

לשם המשפחה יעלי יש כמה וריאציות, כולל יעל, יעל, יעלי, יעלה ויעלה.

יעלי בשפות אחרות

שם המשפחה יעלי נמצא גם בשפות אחרות, כולל ספרדית, פורטוגזית, גרמנית וצרפתית. בספרדית נכתב השם Yaeli, בפורטוגזית השם נכתב Yaeli, בגרמנית השם נכתב Jaeli ובצרפתית השם יאותי.

יעלי כשם פרטי

השם יעלי משמש גם כשם פרטי, והוא שם פופולרי בישראל. השם נגזר מהשם העברי יעל, שפירושו "עז הרים" או "עוז האלוהים". השם יעלי קשור גם לדמות התנ"כית יעל, שהייתה אישה שהרגה את הגנרל הכנעני סיסרא בספר שופטים. השם יעלי פופולרי גם במדינות אחרות, כולל ארה"ב, בריטניה וקנדה. בארצות הברית, השם נמצא לרוב בקרב יהודים אשכנזים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מגרמניה במאה ה-19. בבריטניה, השם נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל במאות ה-15 וה-16. השם יעלי נמצא גם בשפות נוספות, כולל ספרדית, פורטוגזית, גרמנית. , וצרפתית. בספרדית נכתב השם Yaeli, בפורטוגזית השם נכתב יעלי, בגרמנית השם נכתב Jaeli ובצרפתית השם נכתב Yaelle. השם יעלי קשור גם לכמה אנשים מפורסמים, ביניהם ישראלים הזמרת והפזמונאית נועה יעלי, השחקנית והזמרת הישראלית יעלי כהן, והשחקנית והזמרת הישראלית יעלי גולד. לסיכום, שם המשפחה יעלי הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהשם העברי יעל, שפירושו "עז הרים" או "כוחו של אלוהים". השם קשור גם לדמות המקראית יעל, שהייתה אישה שהרגה את המצביא הכנעני סיסרא בספר שופטים. השם נמצא במדינות רבות, ביניהן ישראל, ארצות הברית, בריטניה, ספרד, פורטוגל וגרמניה. השם משמש גם כשם פרטי, והוא פופולרי בישראל ובמדינות נוספות. השם נמצא גם בשפות אחרות, כולל ספרדית, פורטוגזית, גרמנית וצרפתית. השם קשור גם לכמה אנשים מפורסמים, ביניהם הזמרת והפזמונאית הישראלית נועה יעלי, השחקנית והזמרת הישראלית יעלי כהן והשחקנית והזמרת הישראלית יעלי גולד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן