דף הבית » המלצת הצוות » הדר שם משפחה – סקירה כללית

הדר שם משפחה – סקירה כללית

2023-04-25 20:24:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה הדר?

שם המשפחה הדר הוא שם יהודי בעל היסטוריה ארוכה ועשירה. היא נגזרת מהמילה העברית "הדר", שפירושה "הדר" או "תהילה". השם קשור גם לדמות המקראית הדר, שהיה בנו של ישמעאל ונכדו של אברהם. במקרא מתואר הדר כ"צייד אדיר לפני ה'".

מאיפה שם המשפחה הדר?

מקורו של שם המשפחה הדר הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל של ימינו. מאמינים שהוא אומץ על ידי משפחות יהודיות שהיגרו לאזור במהלך ימי הביניים. השם נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל בסוף המאה ה-15.

עד כמה נפוץ שם המשפחה הדר?

שם המשפחה הדר נפוץ יחסית בישראל, שם מעריכים שיש למעלה מ-10,000 אנשים עם השם. הוא נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

הדר שם משפחה בישראל

בישראל, שם המשפחה הדר נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים. ההערכה היא שיש למעלה מ-10,000 אנשים עם שם המשפחה הדר בישראל. השם נמצא גם בקרב יהודים אשכנזים, שהם צאצאים של יהודים שהיגרו לאזור ממרכז ומזרח אירופה.

שם משפחה הדר מסביב לעולם

שם המשפחה הדר נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה הדר נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים. בקנדה, השם נמצא לרוב בקרב יהודים אשכנזים. בבריטניה, שם המשפחה הדר נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים.

טבלת שכיחות שם המשפחה הדר

מדינה שְׁכִיחוּת
ישראל 10,000+
ארצות הברית יהודים ספרדים
קנדה יהודים אשכנזים
הממלכה המאוחדת יהודים ספרדים

שם המשפחה הדר הוא שם יהודי בעל היסטוריה ארוכה ועשירה. היא נגזרת מהמילה העברית "הדר", שפירושה "הדר" או "תהילה". השם קשור גם לדמות המקראית הדר, שהיה בנו של ישמעאל ונכדו של אברהם. במקרא מתואר הדר כ"צייד אדיר לפני ה'". מקורו של שם המשפחה הדר הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל של ימינו. מאמינים שהוא אומץ על ידי משפחות יהודיות שהיגרו לאזור במהלך ימי הביניים. השם נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל בסוף המאה ה-15. שם המשפחה הדר נמצא גם במדינות נוספות בעולם, כולל ארה"ב, קנדה, הממלכה המאוחדת. בארצות הברית, שם המשפחה הדר נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים. בקנדה, השם נמצא לרוב בקרב יהודים אשכנזים. בבריטניה, שם המשפחה הדר נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים. שם המשפחה הדר קשור למספר דמויות בולטות בהיסטוריה היהודית. כך למשל, ראש ממשלת ישראל יצחק רבין נולד בשם המשפחה הדר. אישים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה הדר כוללים את המשורר והמחזאי הישראלי יהודה עמיחי, הזמר והפזמונאי הישראלי אהוד בנאי, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין. שם המשפחה הדר קשור גם למספר עסקים בולטים בישראל. כך למשל, קבוצת הדר היא חברת פיתוח נדל"ן מובילה בישראל. משפחת הדר עוסקת גם במגזר הבנקאי הישראלי, כאשר בנק הדר הוא אחד הבנקים הגדולים בארץ. שם המשפחה הדר קשור גם למספר ארגונים בולטים בישראל. כך למשל, מכון הדר הוא מוסד חינוכי יהודי מוביל בישראל. קרן הדר היא ארגון פילנתרופי התומך במגוון מטרות בישראל. שם המשפחה הדר הוא שם יהודי עם היסטוריה ארוכה ועשירה. היא קשורה למספר דמויות, עסקים וארגונים בולטים בארץ ובעולם. למידע נוסף על שם המשפחה הדר, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן