דף הבית » אנציקלופדיה » משמעות שם המשפחה גברילוב

משמעות שם המשפחה גברילוב

2023-05-02 15:28:00+02:00

מה הפירוש של שם המשפחה גברילוב?

שם המשפחה גברילוב הוא ממוצא רוסי והוא נגזר מהשם הפרטי גבריל, שנגזר מהשם העברי גבריאל. השם גבריאל נגזר מהמילים העבריות "גברי" שמשמעותן "איש חזק" ו"אל" שמשמעותה "אלוהים". לפיכך, שם המשפחה גברילוב פירושו המילולי "איש אלוהים חזק".

מקור שם המשפחה גברילוב

מקורו של שם המשפחה גברילוב הוא באימפריה הרוסית במהלך המאה ה-17. מאמינים שהשם שימש לראשונה על ידי הכנסייה הרוסית האורתודוקסית כדי להתייחס לאדם שהיה מאמין חזק באלוהים. השם אומץ אז על ידי האצולה הרוסית והתפשט ברחבי האימפריה הרוסית.

תפוצה גיאוגרפית של שם המשפחה גברילוב

שם המשפחה גברילוב נמצא לרוב ברוסיה, בלארוס, אוקראינה ומדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר. על פי מפקד האוכלוסין הרוסי של 2010, התגוררו ברוסיה למעלה מ-1.2 מיליון אנשים עם שם המשפחה גברילוב. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וישראל.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גברילוב

היו כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גברילוב. אלה כוללים את המלחין והפסנתרן הרוסי סרגיי גברילוב, המשורר והמחזאי הרוסי אלכסנדר גברילוב, והצייר והפסל הרוסי אלכסנדר גברילוב.

טבלת המפורסמים בעלי שם המשפחה גבריאלוב

שֵׁם מִקצוֹעַ
סרגיי גברילוב מלחין ופסנתרן
אלכסנדר גברילוב משורר ומחזאי
אלכסנדר גברילוב צייר ופסל

שם המשפחה גברילוב נמצא גם במדינות נוספות כמו ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וישראל. בארצות הברית, שם המשפחה גברילוב נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בקנדה, שם המשפחה גברילוב נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. באוסטרליה, שם המשפחה גברילוב נמצא לרוב במדינות ויקטוריה וניו סאות' ויילס. בישראל, שם המשפחה גברילוב נמצא לרוב בערים ירושלים ותל אביב.

שם משפחה גברילוב בשפות אחרות

שם המשפחה גברילוב נמצא גם בשפות אחרות כמו אוקראינית, בלארוסית ופולנית. באוקראינית נכתב שם המשפחה Гаврилов, בבלארוסית הוא מאוית Гаврылаў, ובפולנית הוא מאוית Gawryłów.

סיכום

שם המשפחה גברילוב הוא ממוצא רוסי והוא נגזר מהשם הפרטי גבריל, שנגזר מהשם העברי גבריאל. השם גבריאל נגזר מהמילים העבריות "גברי" שמשמעותן "איש חזק" ו"אל" שמשמעותה "אלוהים". לפיכך, שם המשפחה גברילוב פירושו המילולי "איש אלוהים חזק". שם המשפחה נמצא לרוב ברוסיה, בלארוס, אוקראינה ומדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר. היו כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גברילוב, ביניהם המלחין והפסנתרן הרוסי סרגיי גברילוב, המשורר והמחזאי הרוסי אלכסנדר גברילוב, והצייר והפסל הרוסי אלכסנדר גברילוב. שם המשפחה גברילוב נמצא גם בשפות אחרות כמו אוקראינית, בלארוסית ופולנית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן