דף הבית » הכי מדובר » משוררים צרפתים: מבט על שמות המשפחה של משוררים צרפתים מפורסמים

משוררים צרפתים: מבט על שמות המשפחה של משוררים צרפתים מפורסמים

2023-04-09 12:08:00+02:00

מבוא למשוררים צרפתיים

לשירה הצרפתית היסטוריה ארוכה ומפוארת, כאשר כמה מהמשוררים המפורסמים בעולם מגיעים מצרפת. מימי הביניים ועד ימינו, משוררים צרפתים כותבים כמה מיצירות הספרות היפות והמשפיעות ביותר. במאמר זה, נסקור את שמות המשפחה של כמה מהמשוררים הצרפתיים המפורסמים ביותר.

שארל בודלר

שארל בודלר (1821-1867) היה משורר ומבקר צרפתי הנחשב כאחת הדמויות המשפיעות ביותר בספרות המודרנית. הוא ידוע בעיקר בזכות אוסף שיריו Les Fleurs du mal (פרחי הרוע), שיצא לאור בשנת 1857. בודלר השפיע רבות על התנועה הסימבוליסטית ויצירתו תורגמה לשפות רבות.

ארתור רימבו

ארתור רימבו (1854-1891) היה משורר והרפתקן צרפתי שנחשב לאחת הדמויות החשובות בתנועה הסימבוליסטית. הוא ידוע בעיקר בזכות אוסף השירים שלו Une Saison en Enfer (עונה בגיהנום), שיצא לאור בשנת 1873. יצירתו של רימבו תורגמה לשפות רבות והייתה לה השפעה רבה על הספרות המודרנית.

פול ורליין

פול ורליין (1844-1896) היה משורר וסופר צרפתי שנחשב לאחת הדמויות החשובות בתנועה הסימבוליסטית. הוא ידוע בעיקר בזכות אוסף שיריו Fêtes Galantes (פסטיבלים גאוניים), שיצא לאור בשנת 1869. יצירתו של ורליין תורגמה לשפות רבות והייתה לה השפעה רבה על הספרות המודרנית.

סטפן מאלרמה

סטפן מאלרמה (1842-1898) היה משורר ומבקר צרפתי שנחשב לאחת הדמויות החשובות בתנועה הסימבוליסטית. הוא ידוע בעיקר בזכות אוסף השירים שלו Un Coup de Dés Jamais N'Abolira Le Hasard (זריקת הקוביות לעולם לא תבטל את הסיכוי), שיצא לאור בשנת 1897. יצירתו של מלרמה תורגמה לשפות רבות והייתה לה עיקר השפעה על הספרות המודרנית.

גיום אפולינר

גיום אפולינר (1880-1918) היה משורר ומחזאי צרפתי שנחשב לאחת הדמויות החשובות בתנועה הסוריאליסטית. הוא ידוע בעיקר בשל אוסף שיריו Alcools (אלכוהול), שיצא לאור בשנת 1913. יצירתו של אפולינר תורגמה לשפות רבות והייתה לה השפעה רבה על הספרות המודרנית.

פול ולרי

פול ולרי (1871-1945) היה משורר ומסאי צרפתי שנחשב לאחת הדמויות החשובות בתנועה הסימבוליסטית. הוא ידוע בעיקר בזכות אוסף שיריו La Jeune Parque (הגורל הצעיר), שיצא לאור בשנת 1917. יצירתו של ולרי תורגמה לשפות רבות והייתה לה השפעה רבה על הספרות המודרנית.

ז'אק פרוורט

ז'אק פרוורט (1900-1977) היה משורר ותסריטאי צרפתי שנחשב לאחת הדמויות החשובות בתנועה הסוריאליסטית. הוא ידוע בעיקר בזכות אוסף השירים שלו Paroles (מילים), שיצא לאור בשנת 1945. יצירתו של פרוור תורגמה לשפות רבות והייתה לה השפעה רבה על הספרות המודרנית.

לואי אראגון

לואי אראגון (1897-1982) היה משורר וסופר צרפתי שנחשב לאחת הדמויות החשובות בתנועה הסוריאליסטית. הוא ידוע בעיקר בזכות אוסף שיריו Le Paysan de Paris (האיכר מפריז), שיצא לאור בשנת 1926. יצירתו של אראגון תורגמה לשפות רבות והייתה לה השפעה רבה על הספרות המודרנית.

סיכום

שמות המשפחה של כמה מהמשוררים הצרפתיים המפורסמים ביותר הם עדות להיסטוריה הארוכה והמפוארת של השירה הצרפתית. משארל בודלר ועד לואי אראגון, למשוררים אלו הייתה השפעה רבה על הספרות המודרנית ויצירותיהם תורגמו לשפות רבות. בין אם אתה חובב שירה צרפתית או סתם סקרן לגבי שמות המשפחה של כמה מהמשוררים הצרפתיים המפורסמים ביותר, בתקווה מאמר זה סיפק קצת תובנות בנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן