דף הבית » אנציקלופדיה » מקור שם המשפחה פריס

מקור שם המשפחה פריס

2023-05-01 04:33:00+02:00

מקור שם המשפחה פריס

שם המשפחה פריס הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה הצרפתית העתיקה ferris, שפירושה "עובד ברזל". השם שימש במקור לתיאור מישהו שעבד עם ברזל, כמו נפח או שריון. מאמינים שהשם הופיע לראשונה באנגליה במהלך ימי הביניים, כאשר עיבוד ברזל היה מקצוע פופולרי.

היסטוריה של שם המשפחה פריס

לשם המשפחה פריס יש היסטוריה ארוכה ומגוונת. מאמינים שמקורו באנגליה, שם הוא תועד לראשונה במאה ה-12. האיות הקדום המתועד של השם היה Ferris, שהופיע ב-Pipe Rolls of Essex בשנת 1176. השם נמצא גם ב- Hundred Rolls של 1273, שם הוא נכתב Ferris. שם המשפחה פריס התפשט ברחבי אנגליה ובסופו של דבר לחלקים אחרים של העולם. בארצות הברית, השם תועד לראשונה במאה ה-17, כאשר ג'ון פריס הגיע לווירג'יניה בשנת 1635. השם נמצא גם בקנדה, שם הוא תועד לראשונה במאה ה-18.

משמעות שם המשפחה פריס

שם המשפחה פריס נגזר מהמילה הצרפתית הישנה ferris, שפירושה "עובד ברזל". השם שימש במקור לתיאור מישהו שעבד עם ברזל, כמו נפח או שריון. מאמינים שהשם הופיע לראשונה באנגליה במהלך ימי הביניים, כאשר עיבוד ברזל היה מקצוע פופולרי.

אנשים בולטים עם שם המשפחה פריס

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים בולטים עם שם המשפחה פריס. כמה מהמפורסמים ביותר כוללים:

  • ג'ורג' וושינגטון פריס (1859-1930), מהנדס וממציא גלגל הענק אמריקאי
  • ויליאם פריס (1798-1873), פוליטיקאי וסנאטור אמריקאי ממיסיסיפי
  • ג'ון פריס (1790-1876), פוליטיקאי וחבר קונגרס אמריקאי מניו יורק
  • ג'ון פריס (1814-1890), פוליטיקאי וסנאטור קנדי מאונטריו
  • ויליאם פריס (1814-1886), פוליטיקאי וסנאטור קנדי מקוויבק

סיכום

שם המשפחה פריס הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה הצרפתית העתיקה ferris, שפירושה "עובד ברזל". השם שימש במקור לתיאור מישהו שעבד עם ברזל, כמו נפח או שריון. מאמינים שהשם הופיע לראשונה באנגליה במהלך ימי הביניים, כאשר עיבוד ברזל היה מקצוע פופולרי. לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים בולטים עם שם המשפחה פריס, כולל ג'ורג' וושינגטון פריס, וויליאם פריס, ג'ון פריס וויליאם פריס. כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה פריס, אתה יכול לצפות בסרטון זה: מקור שם המשפחה פריס .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן