דף הבית » הכי מדובר » מקור שם המשפחה לזרוב

מקור שם המשפחה לזרוב

2023-05-09 07:28:00+02:00

מבוא

שם המשפחה לזרוב הוא שם פטרונימי הנגזר מהשם הפרטי לזר. זהו שם משפחה נפוץ במדינות רבות, כולל רוסיה, בולגריה וישראל. השם נגזר מהשם העברי אלעזר, שפירושו "אלוהים עזר". השם נמצא גם בשפות אחרות, כמו יוונית, שם הוא מאוית לזארוס.

משמעות השם

השם לזרוב נגזר מהשם העברי אלעזר שפירושו "אלוהים עזר". השם נמצא גם בשפות אחרות, כמו יוונית, שם הוא מאוית לזארוס. השם מזוהה לעתים קרובות עם הדמות המקראית לזרוס, שהוקם מהמתים על ידי ישו. השם קשור גם למילה הרוסית ל"אריה", שהיא לזרוס.

תפוצה גיאוגרפית

שם המשפחה לזרוב נפוץ ביותר ברוסיה, בולגריה וישראל. ברוסיה השם נפוץ בעיקר בערים מוסקבה, סנט פטרסבורג ונובוסיבירסק. בבולגריה השם נפוץ בעיקר בערים סופיה, פלובדיב וורנה. בישראל השם נפוץ בעיקר בערים ירושלים, תל אביב וחיפה.

גרסאות של השם

לשם המשפחה לזרוב יש כמה גרסאות, כולל לזארוף, לזרב, לזרביץ', לזרבסקי ולזארוביץ'. במקרים מסוימים, השם עשוי להיות מאויית גם כ-Lazarow, Lazarowich או Lazarowicz.

טבלת וריאציות

גִרְסָה אַחֶרֶת מָקוֹר
לזארוף רוּסִי
לזרב רוּסִי
לזרביץ' רוּסִי
לזרבסקי רוּסִי
לזרוביץ' פולני
לזארוב פולני
לזרוביץ' פולני

אנשים מפורסמים עם השם

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה לזרוב, ביניהם השחקן והבמאי הרוסי אלכסנדר לזרוב, השחקן והבמאי הבולגרי איבן לזרוב, והשחקן והבמאי הישראלי יוסי לזרוב.

סיכום

שם המשפחה לזרוב הוא שם פטרונימי הנגזר מהשם הפרטי לזר. זהו שם משפחה נפוץ במדינות רבות, כולל רוסיה, בולגריה וישראל. השם נגזר מהשם העברי אלעזר, שפירושו "אלוהים עזר". השם נמצא גם בשפות אחרות, כמו יוונית, שם הוא מאוית לזארוס. לשם יש כמה גרסאות, כולל לזארוף, לזרב, לזרביץ', לזרבסקי ולזארוביץ'. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה לזרוב, ביניהם השחקן והבמאי הרוסי אלכסנדר לזרוב, השחקן והבמאי הבולגרי איבן לזרוב, והשחקן והבמאי הישראלי יוסי לזרוב. למידע נוסף על מקור שם המשפחה לזרוב, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן