דף הבית » המלצת הצוות » מקור שם המשפחה דון

מקור שם המשפחה דון

מקור שם המשפחה דון

מהו מקור שם המשפחה דון?

שם המשפחה דון הוא ממקור ספרדי והוא נגזר מהמילה הלטינית "dominus", שפירושה "אדון" או "מאסטר". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כתואר של כבוד לאציל או לאדם בדרגה גבוהה. השם אומץ אז כשם משפחה על ידי בעלי התואר. האיות של השם השתנה במהלך מאות השנים, עם וריאציות כמו דון, ד'און, דונה, דונה ודונו.

איפה שם המשפחה דון קומון?

שם המשפחה דון נפוץ ביותר בספרד, שם הוא שם המשפחה ה-15 בשכיחותו. הוא נפוץ גם בפורטוגל, שם הוא שם המשפחה ה-22 בשכיחותו. בארצות הברית, שם המשפחה דון הוא שם המשפחה ה-1,844 הנפוץ ביותר, כאשר כ-0.001% מהאוכלוסייה נושאים את השם.

השוואה מהירה

מדינה דַרגָה
סְפָרַד ה-15
פּוֹרטוּגָל ה-22
ארצות הברית 1,844

וריאציות של שם המשפחה דון

לשם המשפחה דון יש וריאציות רבות, כולל דון, ד'און, דון, דונה ודונו. ניתן למצוא וריאציות אלו במדינות שונות, כאשר חלקן נפוצות יותר באזורים מסוימים מאחרות. לדוגמה, האיות Donne נפוץ יותר בצרפת, בעוד האיות Donna נפוץ יותר באיטליה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה דון, ביניהם הצייר הספרדי דייגו ולסקז, המלחין האיטלקי ג'וזפה דוניצטי והשחקן האמריקאי דון ג'ונסון. אנשים מפורסמים נוספים עם שם המשפחה דון כוללים את הכדורגלן הספרדי דיוויד וילה, השחקן האמריקאי דון צ'דל והזמר האמריקאי דון הנלי.

סיכום

שם המשפחה דון הוא ממקור ספרדי והוא נגזר מהמילה הלטינית "dominus", שפירושה "אדון" או "מאסטר". הוא נפוץ ביותר בספרד ובפורטוגל, והוא שם המשפחה ה-1,844 הנפוץ ביותר בארצות הברית. לשם המשפחה דון יש וריאציות רבות, כולל דון, ד'און, דון, דונה ודונו. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה דון, ביניהם הצייר הספרדי דייגו ולסקז, המלחין האיטלקי ג'וזפה דוניצטי והשחקן האמריקאי דון ג'ונסון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן