דף הבית » המלצת הצוות » מקור שם המשפחה דון

מקור שם המשפחה דון

מקור שם המשפחה דון

מקור שם המשפחה דון

שם המשפחה דון הוא ממקור ספרדי והוא נגזר מהמילה הלטינית "dominus", שפירושה "אדון" או "מאסטר". מאמינים כי השם שימש לראשונה בימי הביניים כתואר של כבוד לאציל או פקיד בכיר. השם שימש גם להתייחסות לאדם בעל מעמד חברתי גבוה או לאדם בעל עושר רב. שם המשפחה דון נמצא לרוב בספרד, פורטוגל, איטליה ואמריקה הלטינית. הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה דון הוא שם המשפחה ה-5,890 הנפוץ ביותר.

משמעות שם המשפחה דון

שם המשפחה דון נגזר מהמילה הלטינית "dominus", שפירושה "אדון" או "מאסטר". מאמינים כי השם שימש לראשונה בימי הביניים כתואר של כבוד לאציל או פקיד בכיר. השם שימש גם להתייחסות לאדם בעל מעמד חברתי גבוה או לאדם בעל עושר רב.

שכיחות שם המשפחה דון

שם המשפחה דון נמצא לרוב בספרד, פורטוגל, איטליה ואמריקה הלטינית. הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה דון הוא שם המשפחה ה-5,890 הנפוץ ביותר.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דון

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה דון, ביניהם השחקן והבמאי האיטלקי רוברטו בניני, השחקן הספרדי אנטוניו בנדרס, השחקן האמריקאי דון ג'ונסון והזמר והפזמונאי האמריקאי דון מקלין.

השוואה מהירה

מָקוֹר מַשְׁמָעוּת שְׁכִיחוּת
ספרדית אדון או מאסטר ספרד, פורטוגל, איטליה, אמריקה הלטינית, ארצות הברית, קנדה, בריטניה

לסיכום, שם המשפחה דון הוא ממקור ספרדי והוא נגזר מהמילה הלטינית "dominus", שפירושה "אדון" או "מאסטר". הוא נמצא לרוב בספרד, פורטוגל, איטליה ואמריקה הלטינית, ונמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה דון, ביניהם השחקן והבמאי האיטלקי רוברטו בניני, השחקן הספרדי אנטוניו בנדרס, השחקן האמריקאי דון ג'ונסון והזמר והפזמונאי האמריקאי דון מקלין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן