דף הבית » מגזין » מקור שם המשפחה בלם

מקור שם המשפחה בלם

מקור שם המשפחה בלם

מה פירוש שם המשפחה בלם?

שם המשפחה בלם הוא ממקור פורטוגזי והוא נגזר מהמילה "בלו", שפירושה "יפה". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-15, כאשר משפחות פורטוגזיות החלו לאמץ שמות משפחה. השם נמצא לרוב בפורטוגל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו ברזיל, ספרד וצרפת.

היסטוריה של שם המשפחה בלם

לשם המשפחה בלם היסטוריה ארוכה ומעניינת. מאמינים שמקורו בפורטוגל במאה ה-15, כאשר משפחות החלו לאמץ שמות משפחה. סביר להניח שהשם נגזר מהמילה "בלו", שפירושה "יפה". הוא האמין כי השם ניתן למשפחות שנחשבו לבעלי מעמד חברתי גבוה יותר, שכן המילה "בלו" הייתה קשורה ליופי ואלגנטיות. השם בלם נמצא לרוב בפורטוגל, אך הוא נמצא גם בשאר המקומות. מדינות כמו ברזיל, ספרד וצרפת. בפורטוגל, השם נמצא לרוב באזור הצפוני של המדינה, במיוחד בערים פורטו וליסבון. בברזיל, השם נמצא לרוב במדינות ריו דה ז'נרו וסאו פאולו. בספרד, השם נמצא לרוב באזורי גליציה ואסטוריה. בצרפת, השם נמצא לרוב באזורי בריטני ונורמנדי.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בלם

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים שנשאו את שם המשפחה בלם. אחד המפורסמים שבהם הוא החוקר הפורטוגלי, פדרו אלווארס קבראל, אשר מיוחס לזכותו של גילוי ברזיל בשנת 1500. בלם מפורסם נוסף הוא המשורר הפורטוגלי, פרננדו פסואה, שנחשב לאחד המשוררים המשפיעים ביותר במאה ה-20.

בלם בעולם המודרני

כיום, שם המשפחה בלם עדיין נמצא בפורטוגל, ברזיל, ספרד וצרפת. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. בארצות הברית, השם נמצא לרוב במדינות קליפורניה, ניו יורק ופלורידה. בקנדה, השם נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. באוסטרליה, השם נמצא לרוב במדינות ניו סאות' ויילס וויקטוריה.

סיכום

שם המשפחה בלם הוא ממקור פורטוגזי והוא נגזר מהמילה "בלו", שפירושה "יפה". מאמינים כי הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-15, כאשר משפחות פורטוגזיות החלו לאמץ שמות משפחה. השם נמצא לרוב בפורטוגל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו ברזיל, ספרד וצרפת. לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים שנשאו את שם המשפחה בלם, ביניהם החוקר הפורטוגלי, פדרו אלווארס קברל, והמשורר הפורטוגלי פרננדו פסואה. כיום, שם המשפחה בלם עדיין נמצא בפורטוגל, ברזיל, ספרד, צרפת, ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן