דף הבית » מגזין » מקור שם המשפחה בלם

מקור שם המשפחה בלם

מקור שם המשפחה בלם

מקור שם המשפחה בלם

שם המשפחה בלם הוא ממקור פורטוגזי והוא נגזר מהמילה הלטינית "bellum", שפירושה "מלחמה". מקורו של השם הוא באזור בלם, פורטוגל, שהייתה עיר נמל מרכזית בימי הביניים. נהוג לחשוב שהשם ניתן למי שחיו באזור והיו מעורבים בצבא או בהגנה על העיר. למשפחת בלם היסטוריה ארוכה ומכובדת בפורטוגל. השימוש המתועד הראשון בשם היה במאה ה-12, כאשר בן למשפחת בלם מונה לתפקיד "אלקאיד", או מושל העיר בלם. בתפקיד זה החזיקו כמה מבני המשפחה במשך מאות שנים, והשם עבר בדורות. משפחת בלם בלטה גם בתחומים אחרים בהיסטוריה של פורטוגל. במאה ה-16 מונה אחד מבני המשפחה לתפקיד "אלקאיד-מור", או המושל הגדול של העיר בלם. בתפקיד זה החזיקו כמה מבני המשפחה במשך מאות שנים, והשם עבר בדורות.

משמעות שם המשפחה בלם

משמעות שם המשפחה בלם היא "מלחמה" או "הגנה". זאת בשל העובדה שמקור השם בחבל בלם, פורטוגל, שהייתה עיר נמל מרכזית בימי הביניים. נהוג לחשוב שהשם ניתן למי שגרו באזור והיו מעורבים בצבא או בהגנה על העיר.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בלם

יש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה בלם. אחד הבולטים שבהם הוא החוקר הפורטוגלי פדרו אלווארס קברל, אשר מיוחס לזכותו של גילוי ברזיל בשנת 1500. הוא היה בן למשפחת בלם ושמו המלא היה פדרו אלווארס קברל דה בלם. אנשים מפורסמים נוספים עם שם המשפחה בלם כוללים את שחקן הכדורגל הברזילאי רוברטו קרלוס, השחקן והבמאי הפורטוגלי חואקים דה אלמיידה, והזמר והכותב הברזילאי ז'ילברטו גיל.

בלם בשפות אחרות

שם המשפחה בלם נמצא גם בשפות אחרות. בספרדית הוא מאוית "Belen", בצרפתית הוא מאוית "Belleme", ובאיטלקית הוא מאוית "Bellemme".

בלם בארצות הברית

שם המשפחה בלם נמצא גם בארצות הברית. על פי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, היו 1,845 אנשים עם שם המשפחה בלם שהתגוררו בארצות הברית בשנת 2020. רוב האנשים הללו היו ממוצא היספני או לטיני. למשפחת בלם היסטוריה ארוכה וייחודית בפורטוגל ובחלקים אחרים של העולם. השם נגזר מהמילה הלטינית "bellum", שפירושה "מלחמה", ומאמינים שמקורו באזור בלם, פורטוגל. השם עבר לאורך הדורות והוא נמצא כיום במדינות רבות ברחבי העולם. אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה בלם כוללים את החוקר הפורטוגלי פדרו אלווארס קברל, שחקן הכדורגל הברזילאי רוברטו קרלוס, והזמר והכותב הברזילאי ג'ילברטו גיל. שם המשפחה בלם נמצא גם בשפות אחרות, כמו ספרדית, צרפתית ואיטלקית, ובארצות הברית, שם הוא נמצא לרוב בקרב אנשים ממוצא היספני או לטיני.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן