דף הבית » TOP10 » מקור שם המשפחה אביטל

מקור שם המשפחה אביטל

מקור שם המשפחה אביטל

מקור שם המשפחה אביטל

שם המשפחה אביטל הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "אביטל" שפירושה "אבי הטל". מאמינים שמקורו במזרח התיכון ונמצא לרוב בישראל, אם כי הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. שם המשפחה אביטל הוא שם פטרונימי, כלומר הוא נגזר מהשם הפרטי של האב. הוא נמצא לרוב בקרב משפחות יהודיות, אם כי הוא נמצא גם בקרב משפחות לא יהודיות. מקורו של השם הוא במזרח התיכון והוא נמצא לרוב בישראל, אם כי הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

משמעות שם המשפחה אביטל

שם המשפחה אביטל נגזר מהמילה העברית "אביטל" שפירושה "אבי הטל". מאמינים שמקורו במזרח התיכון ונמצא לרוב בישראל, אם כי הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. מאמינים שהשם מקורו בדמות התנ"כית אביטל בתו של שאול המלך. השם קשור גם למילה העברית "אב" שפירושה "אבא". מאמינים שהשם ניתן לילדים שנולדו בעונת הטל, כאשר האמינו שטל הבוקר הוא סימן לברכת ה'.

שכיחות שם המשפחה אביטל

שם המשפחה אביטל נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-28 בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה אביטל הוא שם המשפחה ה-5,821 הנפוץ ביותר, בעוד שבקנדה הוא שם המשפחה ה-4,919 הנפוץ ביותר.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אביטל

יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אביטל, ביניהם השחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי יוסי אביטל.

סיכום

שם המשפחה אביטל הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "אביטל" שפירושה "אבי הטל". הוא נמצא לרוב בישראל, אם כי הוא נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. סביר להניח שהשם מקורו בדמות המקראית אביטל, בתו של שאול המלך. השם קשור גם למילה העברית "אב" שפירושה "אבא". יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אביטל, ביניהם השחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי יוסי אביטל. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה וצפה בסרטונים על אביטל ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן