דף הבית » אנציקלופדיה » מלחינים אוסטריים: מבט על שמות משפחה

מלחינים אוסטריים: מבט על שמות משפחה

2023-05-11 04:55:00+02:00

מבוא למלחינים אוסטריים

למלחינים אוסטרים הייתה השפעה עמוקה על עולם המוזיקה הקלאסית. מיצירותיו של וולפגנג אמדאוס מוצרט ועד לאלסיו של יוהאן שטראוס השני, מלחינים אוסטרים יצרו כמה מקטעי המוזיקה האהובים והמתמשכים ביותר. אבל מה אנחנו יודעים על שמות המשפחה של המלחינים האלה? מאמר זה בוחן את שמות המשפחה של כמה מהמלחינים האוסטרים המפורסמים ביותר, כולל מוצרט, בטהובן ושטראוס.

מוצרט

וולפגנג אמדאוס מוצרט נולד בזלצבורג, אוסטריה בשנת 1756. שם משפחתו נגזר מהמילה הגרמנית "מוצרט", שפירושה "מי שמוכשר יותר". אביו של מוצרט, לאופולד, היה מלחין וכנר, ואמו, אנה מריה, הייתה זמרת. שם משפחתו של מוצרט הפך לשם נרדף למוזיקה קלאסית, ויצירותיו הן מקטעי המוזיקה האהובים ביותר בעולם.

בטהובן

לודוויג ואן בטהובן נולד בבון, גרמניה בשנת 1770. שם משפחתו נגזר מהמילה ההולנדית "בטהובן", שפירושה "של ההר". אביו של בטהובן, יוהאן, היה מוזיקאי חצר, ואמו, מריה מגדלנה, הייתה זמרת. בטהובן נחשב לאחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים, ויצירותיו הן כמה מקטעי המוזיקה האייקוניים ביותר בעולם.

שטראוס

יוהאן שטראוס השני נולד בווינה, אוסטריה בשנת 1825. שם משפחתו נגזר מהמילה הגרמנית "שטראוס", שפירושה "שביל". אביו של שטראוס, יוהאן שטראוס הראשון, היה מלחין ומנצח, ואמו, מריה אנה, הייתה זמרת. שטראוס ידוע בעיקר בזכות הוואלס שלו, שהם חלק מקטעי המוזיקה הפופולריים בעולם.

שוברט

פרנץ שוברט נולד בווינה, אוסטריה בשנת 1797. שם משפחתו נגזר מהמילה הגרמנית "שוברט", שפירושה "מי שמנגן בחליל". אביו של שוברט, פרנץ תיאודור, היה מנהל בית ספר, ואמו, אליזבת, הייתה טבחית. שוברט נחשב לאחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים, ויצירותיו הן מקטעי המוזיקה האהובים ביותר בעולם.

היידן

יוסף היידן נולד ברוהראו, אוסטריה בשנת 1732. שם משפחתו נגזר מהמילה הגרמנית "haydn", שפירושה "גדר חיה". אביו של היידן, מתיאס, היה חובב גלגלים, ואמו, מריה, הייתה טבחית. היידן נחשב לאחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים, ויצירותיו הן מקטעי המוזיקה האייקוניים ביותר בעולם.

סיכום

למלחינים אוסטרים הייתה השפעה עמוקה על עולם המוזיקה הקלאסית. מיצירותיו של וולפגנג אמדאוס מוצרט ועד לאלסיו של יוהאן שטראוס השני, מלחינים אוסטרים יצרו כמה מקטעי המוזיקה האהובים והמתמשכים ביותר. מאמר זה בחן את שמות המשפחה של כמה מהמלחינים האוסטרים המפורסמים ביותר, כולל מוצרט, בטהובן, שטראוס, שוברט והיידן. כל אחד מהמלחינים הללו הותיר אחריו מורשת מתמשכת בעולם המוזיקה הקלאסית, וחובבי מוזיקה ברחבי העולם ממשיכים ליהנות מיצירותיהם. למידע נוסף על מלחינים אוסטרים, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן