דף הבית » אנציקלופדיה » מלחין אוסטרי עם 5 אותיות שם משפחה

מלחין אוסטרי עם 5 אותיות שם משפחה

מלחין אוסטרי עם 5 אותיות שם משפחה

מלחין אוסטרי עם 5 אותיות שם משפחה

המלחין האוסטרי עם שם משפחה בן 5 אותיות הוא פרנץ שוברט. הוא נולד בוינה, אוסטריה ב-1797 ומת ב-1828. הוא היה מלחין פורה, וכתב למעלה מ-600 יצירות במהלך חייו הקצרים. הוא ידוע בעיקר בזכות הלידר (שיריו) והסימפוניות שלו, אך הוא כתב גם מוזיקה קאמרית, אופרות ויצירות אחרות.

חיים מוקדמים וחינוך

שוברט נולד למשפחה של מורים. אביו היה מורה ואמו הייתה בתו של מורה. היו לו שני אחים גדולים ואח אחד צעיר. שוברט היה ילד פלא והחל להלחין בגיל 10. הוא התקבל לחצר הקיסרית והמלכותית של וינה בגיל 11 ולמד שם עד 1814. לאחר מכן למד בקונסרבטוריון של וינה במשך שנתיים לפני שחזר ל- החצר הקיסרית והמלכותית של וינה בשנת 1816.

קריירה ועבודות

הקריירה של שוברט החלה בשנת 1817 כאשר מונה כמורה למוזיקה בחצר הקיסרית והמלכותית של וינה. הוא המשיך להלחין ולהופיע לאורך חייו, למרות שמעולם לא זכה לתהילה או להכרה המגיעים לו במהלך חייו. הוא כתב למעלה מ-600 יצירות, כולל לידר (שירים), סימפוניות, מוזיקה קאמרית, אופרות ויצירות אחרות. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את הלידר "Gretchen am Spinnrade" ו-"Der Erlkönig", הסימפוניות "Unfinished" ו-"Great", והאופרות "Alfonso und Estrella" ו-"Fierrabras".

מיצירותיו של שוברט זכו להתעלמות רבה במהלך חייו, אך מאז הן הפכו לחלק מהיצירות האהובות והמבוצעות ביותר ברפרטואר הקלאסי. הוא נחשב לאחד המלחינים החשובים ביותר בעידן הרומנטי ולעתים קרובות מכונה "אבי המוזיקה הרומנטית".

השוואה מהירה

שֵׁם שנת לידה שנת מוות יצירות ראויות לציון
פרנץ שוברט 1797 1828 Gretchen am Spinnrade, Der Erlkönig, Unfinished Symphony, Great Symphony, Alfonso und Estrella, Fierrabras

שוברט היה מלחין פורה שכתב למעלה מ-600 יצירות במהלך חייו הקצרים. הוא ידוע בעיקר בזכות הלידר (שיריו) והסימפוניות שלו, אך הוא כתב גם מוזיקה קאמרית, אופרות ויצירות אחרות. מיצירותיו זכו להתעלמות רבה במהלך חייו, אך מאז הן הפכו לחלק מהיצירות האהובות והמבוצעות ביותר ברפרטואר הקלאסי. הוא נחשב לאחד המלחינים החשובים ביותר בעידן הרומנטי ולעתים קרובות מכונה "אבי המוזיקה הרומנטית".

למידע נוסף על פרנץ שוברט ויצירותיו, לחץ כאן .

סיכום

פרנץ שוברט היה מלחין אוסטרי עם שם משפחה בן 5 אותיות. הוא נולד בוינה, אוסטריה ב-1797 ומת ב-1828. הוא היה מלחין פורה, וכתב למעלה מ-600 יצירות במהלך חייו הקצרים. הוא ידוע בעיקר בזכות הלידר (שיריו) והסימפוניות שלו, אך הוא כתב גם מוזיקה קאמרית, אופרות ויצירות אחרות. מיצירותיו זכו להתעלמות רבה במהלך חייו, אך מאז הן הפכו לחלק מהיצירות האהובות והמבוצעות ביותר ברפרטואר הקלאסי. הוא נחשב לאחד המלחינים החשובים ביותר בעידן הרומנטי ולעתים קרובות מכונה "אבי המוזיקה הרומנטית".

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן