דף הבית » המלצת הצוות » מחברי ילדים גרמניים – מדריך מקיף

מחברי ילדים גרמניים – מדריך מקיף

2023-05-05 02:17:00+02:00

מבוא

סופרי ילדים גרמניים היו השפעה מרכזית בעולם הספרות במשך מאות שנים. מהאחים גרים ועד אריך קסטנר, סופרים גרמנים יצרו כמה מהסיפורים האהובים והמתמשכים ביותר בכל הזמנים. מאמר זה מספק סקירה כללית של סופרי הילדים הגרמנים המפורסמים ביותר, יצירותיהם והשפעתם על עולם הספרות.

האחים גרים

האחים גרים, ג'ייקוב ווילהלם, הם אולי סופרי הילדים הגרמנים המפורסמים ביותר בכל הזמנים. אוסף האגדות שלהם, שפורסם לראשונה ב-1812, תורגם ליותר מ-160 שפות ועדיין נקרא רבות כיום. הסיפורים של האחים גרים כוללים קלאסיקות אהובות כמו "סינדרלה", "רפונזל", "הנזל וגרטל" ו"שלגיה".

האנס כריסטיאן אנדרסון

הנס כריסטיאן אנדרסן היה סופר דני, אך יצירותיו היו כה פופולריות בגרמניה עד שהוא נחשב לעתים קרובות לסופר ילדים גרמני. אנדרסן ידוע בעיקר בזכות סיפורי האגדות שלו, כמו "בת הים הקטנה", "הברווזון המכוער" ו"הבגדים החדשים של הקיסר". סיפוריו עובדו לסרטים, לבלטים ואופרות, והם עדיין אהובים על ילדים ומבוגרים כאחד.

ארנסט תיאודור אמדאוס הופמן

ארנסט תיאודור אמדאוס הופמן היה סופר רומנטי גרמני שכתב סיפורים למבוגרים ולילדים כאחד. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את "מפצח האגוזים ומלך העכבר", "איש החול" ו"סיר הזהב". סיפוריו של הופמן ידועים באיכותם האפלה והחלומית ובחקירת העל-טבעי.

אוטו אובלודה

אוטו אובלודה היה סופר גרמני שכתב סיפורים למבוגרים ולילדים כאחד. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את "המכשפה הקטנה", "החייט הקטן" ו"הסנדלר הקטן". הסיפורים של Ubbelohde ידועים בטון הגחמני והקליל שלהם ובשיעורי המוסר שלהם.

הרמן הסה

הרמן הסה היה סופר שוויצרי יליד גרמניה שכתב רומנים למבוגרים ולילדים כאחד. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את "סידהרתה", "משחק חרוזי הזכוכית" ו"המסע למזרח". הסיפורים של הסה ידועים בחקר הרוחניות שלהם ובנושאים של גילוי עצמי.

אריך קסטנר

אריך קסטנר היה סופר גרמני שכתב סיפורים למבוגרים ולילדים כאחד. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את "אמיל והבלשים", "הכיתה המעופפת" ו"מלכודת ההורים". הסיפורים של קסטנר ידועים בשנינותם ובהומור שלהם, כמו גם בחקירתם של נושאים חברתיים.

סיכום

לסופרי ילדים גרמנים הייתה השפעה עמוקה על עולם הספרות. מהאחים גרים ועד אריך קסטנר, המחברים האלה יצרו כמה מהסיפורים האהובים והמתמשכים ביותר בכל הזמנים. מאמר זה מספק סקירה כללית של סופרי הילדים הגרמנים המפורסמים ביותר, יצירותיהם והשפעתם על עולם הספרות.

סיכום

לסופרי ילדים גרמנים הייתה השפעה רבה על עולם הספרות במשך מאות שנים. מאמר זה מספק סקירה כללית של סופרי הילדים הגרמנים המפורסמים ביותר, יצירותיהם והשפעתם על עולם הספרות. האחים גרים, הנס כריסטיאן אנדרסן, ארנסט תיאודור אמדאוס הופמן, אוטו אובלודה, הרמן הסה ואריך קסטנר הם סופרי הילדים הגרמנים המשפיעים ביותר בכל הזמנים. הסיפורים שלהם עובדו לסרטים, לבלטים ואופרות, והם עדיין אהובים על ילדים ומבוגרים כאחד. כדי ללמוד עוד על סופרים גרמנים לילדים, צפה בסרטון YouTube זה או חקור את רשימת היצירות הבאה:

  • האחים גרים: "סינדרלה", "רפונזל", "הנזל וגרטל" ו"שלגיה"
  • הנס כריסטיאן אנדרסן: "בת הים הקטנה", "הברווזון המכוער" ו"הבגדים החדשים של הקיסר"
  • ארנסט תיאודור אמדאוס הופמן: "מפצח האגוזים ומלך העכברים", "איש החול" ו"סיר הזהב"
  • אוטו אובלודה: "המכשפה הקטנה", "החייט הקטן" ו"הסנדלר הקטן"
  • הרמן הסה: "סידהרתה", "משחק חרוזי הזכוכית" ו"המסע למזרח"
  • אריך קסטנר: "אמיל והבלשים", "הכיתה המעופפת" ו"מלכודת ההורים"

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן