דף הבית » TOP10 » מה פירוש שם המשפחה קאולי?

מה פירוש שם המשפחה קאולי?

2023-05-10 10:59:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה קאולי?

שם המשפחה קאולי הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילים האנגליות הישנות "cu" ו-"leah", שמשמעותן "אחו פרה". מקורו של שם המשפחה הוא באזור קאולי, אוקספורדשייר, שהיה כפר שהוקם במאה ה-12. שם המשפחה קאולי נמצא גם בסקוטלנד, שם חושבים שהוא נגזר מהמילה הגאלית "caul", שפירושה "חלול".

היסטוריה של שם המשפחה קאולי

שם המשפחה קאולי מתועד לראשונה במאה ה-12 באזור קאולי, אוקספורדשייר. האיות הקדום המתועד של שם המשפחה הוא "Couele", שנמצא ב-Pipe Rolls של אוקספורדשייר בשנת 1212. שם המשפחה נמצא גם בסקוטלנד, שם חושבים שהוא נגזר מהמילה הגאלית "caul", שפירושה "חלול". שם המשפחה קאולי נמצא בחלקים רבים של העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה נפוץ ביותר במדינות ניו יורק, קליפורניה וטקסס.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קאולי

יש הרבה אנשים מפורסמים שחולקים את שם המשפחה קאולי. חלק מאלה כוללים:

  • ג'ון קאולי, שחקן אנגלי שהופיע בסרטים "הבריחה הגדולה" ו"הרובים של נברון".
  • ג'ון קאולי, שחקן אמריקאי שהופיע בסרטים "הסנדק" ו"הסנדק חלק ב'".
  • ג'ון קאולי, כדורגלן אנגלי ששיחק במנצ'סטר יונייטד בשנות ה-60.
  • ג'ון קאולי, שחקן כדורסל אמריקאי ששיחק בלוס אנג'לס לייקרס בשנות ה-70.
  • ג'ון קאולי, שחקן קריקט אוסטרלי ששיחק בנבחרת אוסטרליה בשנות ה-80.

קאולי כשם פרטי

השם קאולי משמש גם כשם פרטי. סבורים כי מקורו הוא כינוי למי שגר ליד אחו פרה. השם נמצא לרוב בארצות הברית, שם הוא פופולרי ביותר במדינות ניו יורק, קליפורניה וטקסס.

קאולי בתרבות פופולרית

שם המשפחה קאולי הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות. בסרט "הבריחה הגדולה", ג'ון קאולי הוא שם הדמות שגילם סטיב מקווין. בתוכנית הטלוויזיה "משפחת סימפסון", דמותו של צ'יף וויגום מדובבת על ידי השחקן האנק אזריה, ממוצא קאולי.

קאולי במוזיקה

שם המשפחה קאולי הופיע גם במספר שירים פופולריים. השיר "Cowley Road" של הלהקה הבריטית The Libertines נקרא על שם הרחוב באוקספורדשייר שבו הוקמה הלהקה. השיר "Cowley Road Blues" של הלהקה הבריטית The Kinks נקרא גם על שם הרחוב באוקספורדשייר.

קאולי בספרות

שם המשפחה קאולי הופיע גם במספר ספרים פופולריים. הרומן "The Catcher in the Rye" מאת JD Salinger מציג דמות בשם הולדן קולפילד, ממוצא קאולי. ברומן "גטסבי הגדול" מאת פ. סקוט פיצג'רלד מופיעה גם דמות בשם ג'יי גטסבי, ממוצא קאולי.

סיכום

שם המשפחה קאולי הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילים האנגליות הישנות "cu" ו-"leah", שמשמעותן "אחו פרה". מקורו של שם המשפחה הוא באזור קאולי, אוקספורדשייר, שהיה כפר שהוקם במאה ה-12. שם המשפחה נמצא גם בסקוטלנד, שם חושבים שהוא נגזר מהמילה הגאלית "caul", שפירושה "חלול". שם המשפחה קאולי נמצא בחלקים רבים של העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה ובריטניה. ישנם אנשים מפורסמים רבים החולקים את שם המשפחה קאולי, כולל שחקנים, ספורטאים ומוזיקאים. השם קאולי משמש גם כשם פרטי, והוא נמצא לרוב בארצות הברית. שם המשפחה קאולי הופיע במספר סרטים פופולריים, תוכניות טלוויזיה, שירים וספרים. למידע נוסף על שם המשפחה קאולי, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן