דף הבית » אנציקלופדיה » מה לעשות כאשר אתה נקע את היד שלך?

מה לעשות כאשר אתה נקע את היד שלך?

2023-06-18 14:12:00+02:00

מה זה נקע?

נקע הוא פגיעה ברצועה, שהיא הרקמה המחברת בין שתי עצמות במפרק. נקעים מתרחשים כאשר הרצועה נמתחת או נקרעת. נקעים יכולים לנוע בין קל לחמור, תלוי בהיקף הפציעה.

מה גורם לנקע?

נקעים נגרמות בדרך כלל מתנועה פתאומית וכוחנית שמפעילה עומס רב מדי על הרצועה. זה יכול לקרות כאשר אתה נופל, מסובב את הגוף או מתיחת יתר על המפרק.

מהם התסמינים של נקע?

התסמינים השכיחים ביותר של נקע הם כאב, נפיחות ורגישות באזור הפגוע. אתה עלול גם לחוות חבורות, נוקשות וקושי להזיז את המפרק.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתה חווה כאבים עזים, נפיחות או קושי להזיז את המפרק, עליך לפנות לטיפול רפואי. אתה צריך גם לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה חוסר תחושה או עקצוץ באזור הפגוע.

כיצד לטפל בנקע

השלב הראשון בטיפול בנקע הוא לנוח את האזור הפגוע. כדאי גם למרוח קרח כדי להפחית נפיחות ולקחת תרופות נגד כאבים ללא מרשם, כמו איבופרופן או פרצטמול, כדי להפחית את הכאב.

כיצד למנוע נקעים

הדרך הטובה ביותר למנוע נקעים היא להישאר פעיל ולשמור על גמישות וחוזק במפרקים. אתה צריך גם ללבוש הנעלה מתאימה ולהשתמש בצורה נכונה בעת פעילות גופנית.

דעה אישית

נקעים יכולים להיות כואבים ולא נוחים, אבל הם בדרך כלל לא פציעות חמורות. בעזרת טיפול ומניעה מתאימים, תוכל להפחית את הסיכון לנקעים ולחזור לפעילות הרגילה שלך במהירות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן