דף הבית » TOP10 » מה ההבדל בין יער לג'ונגל?

מה ההבדל בין יער לג'ונגל?

2023-06-12 14:53:00+02:00

מה זה יער?

יער הוא שטח אדמה מכוסה בעצים וצמחייה עצית אחרת. יערות נמצאים באקלים ובאזורים רבים ושונים ברחבי העולם, וניתן לסווג אותם לפי סוג מיני העצים השולטים באזור. יערות הם ביתם של מגוון חיות בר, כולל ציפורים, יונקים, זוחלים, דו-חיים וחרקים. יערות חשובים גם לתפקידם במחזור הפחמן העולמי, שכן הם סופגים פחמן דו חמצני מהאטמוספירה ואוגרים אותו בביומסה שלהם.

מה זה ג'ונגל?

ג'ונגל הוא אזור של צמחייה צפופה, לרוב טרופית, עם אקלים חם ולח. ג'ונגלים נמצאים בדרך כלל באזורים טרופיים של העולם, כמו דרום אמריקה, אפריקה ודרום מזרח אסיה. הג'ונגלים הם ביתם של מגוון חיות בר, כולל ציפורים, יונקים, זוחלים, דו-חיים וחרקים. הג'ונגלים חשובים גם לתפקידם במחזור הפחמן העולמי, שכן הם סופגים פחמן דו חמצני מהאטמוספירה ואוגרים אותו בביומסה שלהם.

מה ההבדלים בין יער לג'ונגל?

אַקלִים

האקלים של יער בדרך כלל קריר ויבש יותר מזה של ג'ונגל. יערות נמצאים במגוון אקלים, מממוזג ועד טרופי, בעוד שג'ונגלים נמצאים בדרך כלל באזורים טרופיים.

צִמחִיָה

הצמחייה של יער מורכבת בדרך כלל מעצים, בעוד שהצמחייה של ג'ונגל מורכבת בדרך כלל משיחים וגפנים צפופים. יערות נשלטים בדרך כלל על ידי זן בודד של עץ, בעוד שהג'ונגלים מורכבים בדרך כלל ממגוון מינים שונים של צמחים.

בעלי חיים

בעלי החיים המאכלסים יער הם בדרך כלל יונקים גדולים יותר, כגון צבאים, דובים וזאבים, בעוד שהחיות המאכלסות ג'ונגל הם בדרך כלל יונקים קטנים יותר, כגון קופים, עצלנים ועטלפים.

מחזור הפחמן

גם היערות וגם הג'ונגלים חשובים לתפקידם במחזור הפחמן העולמי, שכן הם סופגים פחמן דו חמצני מהאטמוספירה ואוגרים אותו בביומסה שלהם.

סיכום

יער וג'ונגל הם שתי מערכות אקולוגיות נפרדות עם אקלים, צמחייה ובעלי חיים שונים. יערות נמצאים בדרך כלל באקלים ממוזג עד טרופי, בעוד שג'ונגלים נמצאים בדרך כלל באזורים טרופיים. יערות נשלטים בדרך כלל על ידי זן בודד של עץ, בעוד שהג'ונגלים מורכבים בדרך כלל ממגוון מינים שונים של צמחים. בעלי החיים המאכלסים יער הם בדרך כלל יונקים גדולים יותר, בעוד שהחיות המאכלסות ג'ונגל הם בדרך כלל יונקים קטנים יותר. גם היערות וגם הג'ונגלים חשובים לתפקידם במחזור הפחמן העולמי, שכן הם סופגים פחמן דו חמצני מהאטמוספירה ואוגרים אותו בביומסה שלהם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן