דף הבית » אנציקלופדיה » מה ההבדל בין דולפין לכריש?

מה ההבדל בין דולפין לכריש?

2023-06-16 14:06:00+02:00

מבוא

דולפינים וכרישים הם שניים מהיצורים האיקוניים ביותר של הים, אבל הם שונים מאוד זה מזה. בעוד ששניהם חיות מים, יש להם מאפיינים פיזיים, התנהגות ובתי גידול שונים. במאמר זה נחקור את ההבדלים בין דולפינים לכרישים.

מאפיינים פיזיים

ההבדל הברור ביותר בין דולפינים לכרישים הוא המאפיינים הפיזיים שלהם. דולפינים הם יונקים, ואילו כרישים הם דגים. לדולפינים מבנה גוף יעיל, עם חוטם דמוי מקור וסנפיר גב מעוקל. יש להם גם חור נשימה בחלק העליון של הראש לנשימה. לכרישים, לעומת זאת, יש גוף יותר בצורת טורפדו, עם חוטם מחודד וסנפיר גב ישר. יש להם גם זימים בצד הראש לנשימה.

התנהגות

גם דולפינים וכרישים שונים בהתנהגותם. דולפינים הם בעלי חיים חברתיים שחיים בקבוצות גדולות, או תרמילים. הם מתקשרים זה עם זה תוך שימוש במגוון צלילים ושפת גוף. דולפינים הם גם אינטליגנטיים מאוד וניתן לאמן אותם לבצע מגוון משימות. כרישים, לעומת זאת, הם בעלי חיים בודדים שמעדיפים לצוד לבד. הם גם פחות אינטליגנטים מדולפינים ולא ניתן לאמן אותם.

בית גידול

גם בתי הגידול של דולפינים וכרישים שונים. דולפינים חיים גם בבתי גידול של מים מלוחים וגם במים מתוקים, בעוד שכרישים נמצאים בעיקר בבתי גידול של מים מלוחים. דולפינים מעדיפים מים חמים ורדודים, ואילו כרישים מעדיפים מים עמוקים וקרים יותר.

סיכום

לסיכום, דולפינים וכרישים הם שני יצורים שונים מאוד של הים. יש להם מאפיינים פיזיים שונים, התנהגות ובתי גידול שונים. בעוד ששניהם יצורים מרתקים, הם אינם זהים. למידע נוסף על דולפינים וכרישים, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן