דף הבית » אנציקלופדיה » נשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

נשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

נשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

מבוא לנשיאי בית המשפט העליון שם משפחה תששץ

בית המשפט העליון בישראל הוא הערכאה הגבוהה ביותר במדינה והוא ערכאת הערעור האחרונה בכל עניין המשפט. בית המשפט מורכב מ-15 שופטים, כולם ממונים על ידי נשיא ישראל. בראש בית המשפט עומד נשיא, הנבחר על ידי השופטים האחרים. נשיאת בית המשפט העליון הנוכחית היא אסתר חיות, אשר מונתה בשנת 2017. לאורך השנים היו בבית המשפט העליון מספר נשיאים עם שם המשפחה תששץ. מאמר זה מספק סקירה של נשיאי בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ, לרבות הישגיהם ותרומתם לבית המשפט.

שמעון אגרנט

שמעון אגרנט היה הנשיא הראשון של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ. הוא מונה בשנת 1965 וכיהן עד פרישתו בשנת 1976. במהלך כהונתו נודע אגרנט בזכות השקפותיו המתקדמות על המשפט ובמחויבותו לשלטון החוק. הקמת בית המשפט העליון כגוף עצמאי. הוא גם מילא תפקיד מרכזי בפיתוח סדרי הדין של בית המשפט, הנהוגים עד היום. בנוסף לעבודתו בבית המשפט העליון, היה אגרנט גם פרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא היה סופר פורה, כתב ספרים ומאמרים רבים בנושאים משפטיים.

אהרון ברק

אהרון ברק היה הנשיא השני של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ. הוא מונה בשנת 1978 וכיהן עד לפרישתו בשנת 2006. במהלך כהונתו נודע ברק בזכות השקפותיו המתקדמות על המשפט ובמחויבותו לשלטון החוק. הקמת בית המשפט העליון כגוף עצמאי. הוא גם מילא תפקיד מרכזי בפיתוח סדרי הדין של בית המשפט, הנהוגים עד היום. בנוסף לעבודתו בבית המשפט העליון, היה ברק גם פרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא היה סופר פורה, כתב ספרים ומאמרים רבים בנושאים משפטיים.

דורית ביניש

דורית ביניש הייתה הנשיאה השלישית של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ. היא מונתה בשנת 2006 וכיהנה עד פרישתה בשנת 2012. במהלך כהונתה נודעה ביניש בדעותיה המתקדמות במשפט ובמחויבותה לשלטון החוק. הקמת בית המשפט העליון כגוף עצמאי. כמו כן, היא מילאה תפקיד מרכזי בפיתוח סדרי הדין של בית המשפט, הנהוגים עד היום. בנוסף לעבודתה בבית המשפט העליון, ביניש הייתה גם פרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. היא הייתה סופרת פורה, וכתבה ספרים ומאמרים רבים בנושאים משפטיים.

אליקים רובינשטיין

אליקים רובינשטיין היה הנשיא הרביעי של בית המשפט העליון עם שם המשפחה תששץ. הוא מונה בשנת 2012 וכיהן עד פרישתו בשנת 2017. במהלך כהונתו, רובינשטיין נודע בדעותיו המתקדמות במשפט ובמחויבותו לשלטון החוק. הקמת בית המשפט העליון כגוף עצמאי. הוא גם מילא תפקיד מרכזי בפיתוח סדרי הדין של בית המשפט, הנהוגים עד היום. בנוסף לעבודתו בבית המשפט העליון, היה רובינשטיין גם פרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא היה סופר פורה, כתב ספרים ומאמרים רבים בנושאים משפטיים.

סיכום

בבית המשפט העליון של ישראל היו ארבעה נשיאים בשם המשפחה תששץ, כולם תרמו תרומה משמעותית לבית המשפט. שמעון אגרנט היה הנשיא הראשון, כיהן בין השנים 1965-1976. אהרון ברק היה הנשיא השני, כיהן בין השנים 1978-2006. דורית ביניש הייתה הנשיאה השלישית, כיהנה בין השנים 2006-2012. אליקים רובינשטיין היה הנשיא הרביעי, כיהן בין השנים 2012-2012. 2017. כל ארבעת הנשיאים היו תומכים חזקים בעצמאות שיפוטית והיו מרכיבים מרכזיים בהקמת בית המשפט העליון כגוף עצמאי. כמו כן, היה להם תפקיד מרכזי בפיתוח סדרי הדין של בית המשפט, הנהוגים עד היום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן