דף הבית » TOP10 » מהו שם המשפחה דוד?

מהו שם המשפחה דוד?

מהו שם המשפחה דוד?

מהו שם המשפחה דוד?

שם המשפחה דוד הוא שם משפחה פטרונימי שנגזר מהשם הפרטי דוד, שנגזר מהשם העברי דוד, שפירושו "אהוב". שם המשפחה נמצא לרוב בתרבויות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות, והוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם.

תולדות שם המשפחה דוד

שם המשפחה דוד נמצא בשימוש מאז ימי הביניים, אז שימש לזיהוי אנשים הקשורים לדמות המקראית דוד המלך. השם זכה לפופולריות בעולם הנוצרי על ידי מסעי הצלב, ואומץ על ידי משפחות יהודיות רבות שהתנצרו. הוא אומץ גם על ידי משפחות מוסלמיות רבות במזרח התיכון, שהשתמשו בשם כדי לכבד את הנביא דוד.

שכיחות שם המשפחה דוד

שם המשפחה דוד הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם, והוא נפוץ במיוחד בתרבויות היהודיות, הנוצריות והמוסלמיות. בארצות הברית, זהו שם המשפחה ה-11 בשכיחותו, עם כ-1.2 מיליון אנשים הנושאים את השם. בישראל, זהו שם המשפחה החמישי בשכיחותו, עם כ-200,000 איש הנושאים את השם. בצרפת, זהו שם המשפחה העשירי בשכיחותו, עם כ-150,000 אנשים הנושאים את השם.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דוד

ישנם אנשים מפורסמים רבים הנושאים את שם המשפחה דוד, ביניהם האמן הצרפתי ז'אק-לואי דיוויד, השחקן האמריקני דיוויד שווימר, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר האמריקני דיוויד בואי והשחקן האמריקני דיוויד דוכובני.

שאלות ותשובות

ש: האם שם המשפחה דוד הוא שם משפחה פטרונימי?

ת: כן, שם המשפחה דוד הוא שם משפחה פטרונימי שנגזר מהשם הפרטי דוד, שנגזר מהשם העברי דוד, שפירושו "אהוב".

ש: האם שם המשפחה דוד נפוץ בארצות הברית?

ת: כן, שם המשפחה דייוויד הוא שם המשפחה ה-11 הנפוץ ביותר בארצות הברית, עם כ-1.2 מיליון אנשים הנושאים את השם.

ש: האם יש אנשים מפורסמים הנושאים את שם המשפחה דוד?

ת: כן, יש הרבה אנשים מפורסמים הנושאים את שם המשפחה דיוויד, ביניהם האמן הצרפתי ז'אק לואי דיוויד, השחקן האמריקני דיוויד שווימר, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר האמריקאי דיוויד בואי והשחקן האמריקני דיוויד דוכובני.

סיכום

שם המשפחה דוד הוא שם משפחה פטרונימי שנגזר מהשם הפרטי דוד, שנגזר מהשם העברי דוד, שפירושו "אהוב". שם המשפחה נמצא לרוב בתרבויות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות, והוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם. זה נפוץ במיוחד בארצות הברית, ישראל וצרפת. ישנם אנשים מפורסמים רבים הנושאים את שם המשפחה דוד, ביניהם האמן הצרפתי ז'אק-לואי דיוויד, השחקן האמריקני דיוויד שווימר, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר האמריקני דיוויד בואי והשחקן האמריקני דיוויד דוכובני.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן