דף הבית » אנציקלופדיה » כמה זמן לוקח לבטא לרדת לאחר הפלה?

כמה זמן לוקח לבטא לרדת לאחר הפלה?

2023-06-21 12:01:00+02:00

מה זה בטא hCG?

Beta hCG, או גונדוטרופין כוריוני אנושי, הוא הורמון המיוצר על ידי השליה במהלך ההריון. זה מתגלה בדרך כלל בדם או בשתן של אישה במהלך ההריון. ניתן להשתמש ברמות בטא hCG כדי לקבוע את בריאות ההריון ולאבחון הפלה.

מהי הפלה?

הפלה היא אובדן ספונטני של הריון לפני השבוע ה-20. זוהי חוויה שכיחה, כאשר עד 25% מכלל ההריונות מסתיימים בהפלה. הסיבה השכיחה ביותר להפלה היא הפרעות כרומוזומליות בעובר, אך סיבות אחרות יכולות לכלול חוסר איזון הורמונלי, זיהומים ומצבים רפואיים אצל האם.

מה קורה לרמות בטא hCG לאחר הפלה?

כאשר אישה חווה הפלה, רמות הבטא hCG שלה בדרך כלל יתחילו לרדת. קצב הירידה ברמות יכול להשתנות מאישה לאישה, אך בדרך כלל הרמות יתחילו לרדת תוך מספר ימים לאחר ההפלה. הרמות ימשיכו לרדת עד שיגיעו לאפס, מה שיכול לקחת בין כמה ימים לכמה שבועות.

כיצד ניתן להשתמש ברמות בטא hCG כדי לאבחן הפלה?

ניתן להשתמש ברמות בטא hCG כדי לאבחן הפלה. אם לאישה יש בדיקת הריון חיובית, אבל רמות הבטא hCG שלה לא עולות כצפוי, זה יכול להיות אינדיקציה להפלה. בנוסף, אם לאישה יש בדיקת הריון חיובית ורמות הבטא hCG שלה מתחילות לרדת, זה יכול להיות אינדיקציה לכך שהיא עברה הפלה.

מה אישה צריכה לעשות לאחר הפלה?

לאחר הפלה, חשוב לאישה לדאוג לבריאותה הפיזית והרגשית. חשוב לפנות לטיפול רפואי כדי לוודא שכל רקמת ההריון נפלטה מהרחם. בנוסף, חשוב לבקש תמיכה רגשית מבני משפחה וחברים, כמו גם מאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש במידת הצורך.

דעה אישית

חווית הפלה יכולה להיות חוויה קשה ושוברת לב עבור כל אישה. חשוב לזכור שמדובר בחוויה שכיחה ושזו לא אשמת האישה. חשוב גם לפנות לטיפול רפואי ותמיכה רגשית לאחר הפלה. ידיעת רמות הבטא hCG לאחר הפלה וכמה זמן לוקח עד שהן יורדות יכולה לעזור לאישה להבין מה קורה בגופה ולספק לה שקט נפשי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן