דף הבית » הכי מדובר » כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

2023-06-25 20:07:00+02:00

מה זה דפו-פרוורה?

Depo-Provera היא זריקת מניעה ארוכת טווח שניתן להשתמש בה למניעת הריון. זוהי אמצעי מניעה המכיל פרוגסטין בלבד, כלומר אינו מכיל אסטרוגן. הוא מוזרק לשריר הזרוע או הישבן כל שלושה חודשים. Depo-Provera היא צורה יעילה מאוד של אמצעי מניעה, עם שיעור כישלון של פחות מ-1%. זה פועל על ידי מניעת ביוץ, עיבוי ריר צוואר הרחם כדי להקשות על הזרע להגיע לביצית, ודילול רירית הרחם כדי להקשות על השתלת ביצית מופרית.

כמה זמן לאחר נטילת דפו-פרוברה מקבלים מחזור?

Depo-Provera יכול לגרום למחזור לא סדיר, או אפילו ללא מחזור בכלל. אין זה נדיר שלנשים אין מחזור עד שנה לאחר התחלת ה-Depo-Provera. עם זאת, חשוב לציין שגם אם אין לך מחזור, את עדיין יכולה להיכנס להריון בזמן השימוש ב-Depo-Provera. לכן, חשוב להשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון, כמו קונדומים, אם את פעילה מינית.

מתי המחזור שלך יחזור?

משך הזמן שלוקח למחזור שלך לחזור לאחר הפסקת דפו-פרוורה משתנה מאישה לאישה. בדרך כלל, לוקח בערך ארבעה עד שישה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר לאחר ההזרקה האחרונה שלך. עם זאת, חלק מהנשים עשויות לחוות עיכוב ארוך יותר לפני חזרת המחזור.

מה אם המחזור שלך לא חוזר?

אם המחזור שלך לא חוזר תוך שישה חודשים מההזרקה האחרונה שלך, חשוב לראות את הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את סיבת העיכוב ולספק טיפול במידת הצורך. במקרים מסוימים, העיכוב עשוי לנבוע מחוסר איזון הורמונלי או מצב רפואי אחר. במקרים אחרים, העיכוב עשוי לנבוע מחוסר ביוץ. במקרים אלה, הרופא שלך עשוי להמליץ על נטילת תרופה כדי לגרום לביוץ.

סיכום

דפו-פרוורה היא צורה יעילה מאוד של אמצעי מניעה, אך היא עלולה לגרום למחזור לא סדיר או אפילו ללא מחזור בכלל. זה בדרך כלל לוקח ארבעה עד שישה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר לאחר הזריקה האחרונה שלך, אבל זה עשוי לקחת יותר זמן. אם המחזור שלך לא חוזר תוך שישה חודשים מההזרקה האחרונה שלך, חשוב לראות את הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את סיבת העיכוב ולספק טיפול במידת הצורך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן