דף הבית » הכי מדובר » כמה זמן אחרי הפסקת גלולות אפשר להיכנס להריון?

כמה זמן אחרי הפסקת גלולות אפשר להיכנס להריון?

2023-06-24 17:48:00+02:00

מהן גלולות למניעת הריון?

גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה המכילים הורמונים המונעים הריון. הם נלקחים דרך הפה, בדרך כלל פעם ביום, ופועלים על ידי מניעת ביוץ, כלומר כאשר השחלות משחררות ביצית. ההורמונים גם מעבים את ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית.

כמה זמן אחרי הפסקת גלולות אפשר להיכנס להריון?

משך הזמן שלוקח להיכנס להריון לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון משתנה מאדם לאדם. בדרך כלל, לוקח כחודש עד שלושה חודשים עד שהגוף שלך חוזר לרמות הפוריות שלו לפני הגלולה. עם זאת, אנשים מסוימים עשויים לקחת זמן רב יותר או קצר יותר כדי להפוך שוב לפוריים.

גורמים המשפיעים על הפוריות לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על המהירות בה הופכת לפוריות לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון. אלו כוללים:

גיל

הגיל שלך הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעה באיזו מהירות תוכל להיכנס להריון לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון. בדרך כלל, נשים צעירות נוטות להיכנס להריון מהר יותר מאשר נשים מבוגרות.

משך הזמן במניעת הריון

ככל שאת נוטלת יותר זמן גלולות למניעת הריון, כך עשוי לקחת זמן רב יותר עד שהפוריות שלך תחזור. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולות יכולים לקחת קצת זמן עד שהם יוצאים מהגוף.

בריאות כללית

הבריאות הכללית שלך יכולה גם להשפיע על המהירות שבה אתה נכנס להריון לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון. אם יש לך מצבים בריאותיים בסיסיים, כגון סוכרת או בעיות בבלוטת התריס, ייתכן שיידרש זמן רב יותר עד שהפוריות שלך תחזור.

בחירות סגנון חיים

בחירות אורח החיים שלך יכולות גם להשפיע על המהירות שבה אתה נכנס להריון לאחר הפסקת גלולות למניעת הריון. לדוגמה, אם אתה מעשן, שותה אלכוהול או סובל מעודף משקל, ייתכן שיחלוף זמן רב יותר עד שהפוריות שלך תחזור.

השוואה מהירה

גורם השפעה על פוריות
גיל נשים צעירות יותר נוטות להיכנס להריון מהר יותר
משך הזמן במניעת הריון ככל שאת נוטלת יותר זמן גלולות למניעת הריון, כך עשוי לקחת זמן רב יותר עד שהפוריות שלך תחזור
בריאות כללית מצבים בריאותיים בסיסיים עשויים להימשך זמן רב יותר עד שהפוריות חוזרת
בחירות סגנון חיים עישון, שתיית אלכוהול או עודף משקל עשויים לקחת זמן רב יותר עד שהפוריות תחזור

כאשר את מחליטה להפסיק ליטול גלולות למניעת הריון, חשוב להיות מודעים לגורמים שיכולים להשפיע על הפוריות שלך. חשוב גם לזכור שייתכן שיידרש זמן מה עד שהפוריות שלך תחזור לרמות שלפני הגלולה. אם את מנסה להיכנס להריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך על הדרך הטובה ביותר להגדיל את הסיכויים שלך להתעברות. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע את הזמן הטוב ביותר להתחיל לנסות להרות ולספק עצות לגבי שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך להיכנס להריון. כמו כן, חשוב לזכור שניתן להיכנס להריון גם אם זה עתה הפסקת לקחת גלולות למניעת הריון. . לכן, חשוב להשתמש באמצעי מניעה אחרים, כמו קונדומים, עד שאתה בטוח שאינך בהריון. אם את נוטלת גלולות למניעת הריון במשך זמן רב ומנסה להיכנס להריון, חשוב לדבר לרופא שלך לגבי הדרך הטובה ביותר להגדיל את הסיכויים שלך להתעברות. הרופא שלך יכול לספק עצות לגבי שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך להיכנס להריון ולעזור לך לקבוע את הזמן הטוב ביותר להתחיל לנסות להרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן