דף הבית » הכי מדובר » כמה זמן לאחר החזרת עוברים מותר לקיים יחסי מין?

כמה זמן לאחר החזרת עוברים מותר לקיים יחסי מין?

2023-06-26 09:00:00+02:00

מהי החזרת עוברים?

החזרת עוברים היא הליך המשמש בטיפולי פוריות לאיסוף ביציות מהשחלות של אישה. במהלך ההליך, רופא ישתמש במחט כדי לחלץ ביציות מהשחלות של האישה. לאחר מכן הביציות מופרות במעבדה והעוברים שנוצרו מושתלים ברחמה של האישה. החזרת עוברים היא הליך נפוץ המשמש בהפריה חוץ גופית (IVF) ובטיפולי פוריות אחרים.

כמה זמן לאחר החזרת עוברים מותר לקיים יחסי מין?

קיום יחסי מין לאחר החזרת עוברים הוא דאגה שכיחה עבור זוגות העוברים טיפולי פוריות. התשובה לשאלה זו תלויה בסוג טיפול הפוריות בו נעשה שימוש. בדרך כלל, מומלץ לזוגות להמתין לפחות שבועיים לאחר החזרת העובר לפני קיום יחסי מין. זאת כדי להבטיח שלעובר היה מספיק זמן להשתיל ברחם והסיכון להפלה ממוזער. במקרים מסוימים, הרופאים עשויים להמליץ להמתין יותר משבועיים לפני קיום יחסי מין. זה בדרך כלל המקרה אם האישה נמצאת בסיכון גבוה יותר להפלה או אם העובר אינו מתפתח כצפוי. במקרים אלה, הרופא עשוי להמליץ להמתין עד ארבעה שבועות לפני קיום יחסי מין.

הסיכונים של קיום יחסי מין מוקדם מדי לאחר החזרת העובר

קיום יחסי מין מוקדם מדי לאחר החזרת העובר יכול להגביר את הסיכון להפלה. הסיבה לכך היא שהעובר עדיין בתהליך השתלה ברחם ועדיין אינו מחובר היטב. קיום יחסי מין עלול לגרום להתכווצות הרחם, מה שעלול לעקור את העובר ולגרום להפלה. בנוסף, קיום יחסי מין מוקדם מדי לאחר החזרת העובר עלול להגביר את הסיכון לזיהום. הסיבה לכך היא שצוואר הרחם עדיין פתוח ויכול להיחשף לחיידקים מזרע. זה יכול להוביל לזיהום ברחם, שעלול לגרום להפלה.

דעה אישית

קיום יחסי מין לאחר החזרת עוברים היא החלטה אישית שצריכה להתקבל בין בני הזוג לרופא שלהם. חשוב להישמע לעצת הרופא ולהמתין לפחות שבועיים לפני קיום יחסי מין. זה יעזור להבטיח שלעובר היה מספיק זמן להשתיל ברחם ולהפחית את הסיכון להפלה. חשוב גם להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בקיום יחסי מין מוקדם מדי לאחר החזרת העוברים ולנקוט בצעדים להפחתת סיכונים אלו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן