דף הבית » להעביר את הזמן » יוחנן: מבט על שם המשפחה הישראלי הפופולרי

יוחנן: מבט על שם המשפחה הישראלי הפופולרי

2023-05-03 04:09:00+02:00

מה פירוש השם יוחנן?

יוחנן הוא שם עברי שנגזר מהשם יהוחנן שפירושו "אלוהים הוא חסד". השם פופולרי בישראל, ומשמש לרוב כשם משפחה. הוא משמש גם כשם פרטי, ולעתים מקוצר ליוני או יונתן.

תולדות השם יוחנן

מקורו של השם יוחנן הוא במזרח התיכון, והוא נמצא בתנ"ך. הוא מוזכר בספר עזרא, והוא גם שמו של אחד משנים עשר השליחים של ישוע. השם היה בשימוש בישראל עוד מימי קדם, והוא פופולרי עד היום.

הפופולריות של השם יוחנן בישראל

יוחנן הוא שם משפחה פופולרי מאוד בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה העשירי בשכיחותו בארץ. הוא פופולרי במיוחד בקרב יהודים ממוצא ספרדי ומזרחי.

אנשים מפורסמים עם השם יוחנן

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה יוחנן. אלה כוללים את ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, נשיא ישראל שמעון פרס והזמרת הישראלית עפרה חזה.

יוהנים מפורסמים באמנויות

יוחנן הוא גם שם פופולרי באמנויות. הזמר והיוצר הישראלי אביב גפן מוכר בשם הבמה יוחנן. השחקן והבמאי הישראלי יוסי בנאי מוכר גם בשם יוחנן.

יוהנים מפורסמים בספורט

יוחנן הוא גם שם פופולרי בספורט. הכדורגלן הישראלי יוסי בניון מוכר בשם יוחנן. הכדורסלן הישראלי יותם הלפרין מוכר גם בשם יוחנן.

טבלת יוחנן המפורסמים

שֵׁם מִקצוֹעַ
יצחק רבין ראש ממשלת ישראל
שמעון פרס נשיא ישראל
עפרה חזה זמר
אביב גפן זמר וכותב שירים
יוסי בנאי שחקן ובמאי
יוסי בניון כַּדוּרַגְלָן
יותם הלפרין שחקן כדורסל

יוחנן הוא שם פופולרי בישראל, ונמצא במקצועות רבים ושונים. זהו שם עם היסטוריה ארוכה, והוא עדיין פופולרי היום. אם אתה רוצה ללמוד עוד על השם יוחנן, אתה יכול לבדוק את החיפוש הזה ביוטיוב עבור הנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן