דף הבית » להעביר את הזמן » מקור שם המשפחה עזרא

מקור שם המשפחה עזרא

מקור שם המשפחה עזרא

מה פירוש שם המשפחה עזרא?

שם המשפחה עזרא נגזר מהשם העברי "עזרא", שפירושו "עזרה" או "עוזר". זה גם שמו של נביא יהודי מהברית הישנה. השם קשור גם למילה העברית "עזר", שפירושה "כוח" או "כוח".

מאיפה שם המשפחה עזרא?

מקורו של שם המשפחה עזרא הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. זהו שם משפחה יהודי פופולרי, והוא נמצא גם בקרב תרבויות מזרח תיכוניות אחרות.

עזרא בתנ"ך

השם עזרא מוזכר מספר פעמים בתנ"ך. בברית הישנה, עזרא הוא נביא אשר מיוחס להוביל את העם היהודי בחזרה לירושלים לאחר גלות בבל. לזכותו גם כתיבת ספר עזרא, שהוא חלק מהתנ"ך העברי.

עזרא בתרבויות אחרות

שם המשפחה עזרא נמצא גם בתרבויות אחרות, כולל ערבית, פרסית והודית. בערבית, השם מאוית "עזרה", ובפרסית הוא מאוית "עזר". בהודו, השם מאוית "עזרא" או "עזרי".

שכיחות שם המשפחה עזרא

שם המשפחה עזרא נפוץ למדי ברחבי העולם. הוא פופולרי במיוחד בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-539 הנפוץ ביותר. הוא פופולרי גם בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-17 בשכיחותו.

סיכום

שם המשפחה עזרא נגזר מהשם העברי "עזרא", שפירושו "עזרה" או "עוזר". מאמינים שמקורו במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. השם מוזכר מספר פעמים בתנ"ך, ונמצא גם בתרבויות אחרות, ביניהן ערבית, פרסית והודית. שם המשפחה עזרא נפוץ למדי ברחבי העולם, במיוחד בארצות הברית ובישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן