דף הבית » להעביר את הזמן » ההיסטוריה של שם המשפחה סאבו

ההיסטוריה של שם המשפחה סאבו

2023-05-30 14:53:00+02:00

המקורות של שם המשפחה סאבו

מקורו של שם המשפחה סאבו בימי הביניים, כאשר השימוש המתועד הראשון בשם הופיע במאה ה-12. משערים כי השם נגזר מהמילה הלטינית "סבולום", שפירושה "חול". הוא האמין כי השם ניתן לאדם שגר ליד אזור חולי, או שעבד עם חול בתפקיד כלשהו. התיעוד המוקדם ביותר הידוע של שם המשפחה סאבו נמצא ברישומי העיר פראג בצ'כיה. השם מופיע במסמך משנת 1220, שבו מופיע אדם בשם "סאבו" כעד לעסקה. זה מצביע על כך שמשפחת סאבו כבר הוקמה באזור בשלב זה.

התפשטות שם המשפחה סאבו

שם המשפחה סאבו התפשט ברחבי אירופה במהלך ימי הביניים, כשהמשפחה התיישבה במדינות רבות ושונות. במאה ה-15 ניתן למצוא את משפחת סאבו בגרמניה, אוסטריה, הונגריה ופולין. עד המאה ה-16, שם המשפחה סאבו התפשט לצרפת, ספרד ואיטליה. משפחת סאבו התפשטה גם לעולם החדש במאה ה-17. השימוש המתועד הראשון בשם המשפחה סאבו בארצות הברית היה בשנת 1720, כאשר אדם בשם ג'ון סאבו הגיע לפילדלפיה. משפחת סאבו התפשטה אז ברחבי ארצות הברית, כשהשם הופיע ברשומות בניו יורק, פנסילבניה ווירג'יניה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סאבו

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סאבו. אחד המפורסמים שבהם הוא האמן והפסל הגרמני-אמריקאי, פיטר סאבו. הוא ידוע בעיקר בזכות פסלי החיות והדמויות שלו, שהוצגו בגלריות ברחבי העולם. סאבו מפורסם נוסף הוא השחקן, הבמאי והמפיק האמריקאי, ג'ון סאבו. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו בסדרות הטלוויזיה "The X-Files" ו"The West Wing". הוא גם ביים כמה סרטים עלילתיים, כולל "זהות בורן" ו"עליון בורן".

סמל סאבו

למשפחת סאבו יש סמל, שהוענק להם במאה ה-16. הסמל כולל מגן עם שלושה פסים שחורים על רקע לבן. מעל המגן קסדה, שעליה נשר שחור. לצד המגן שני אריות, המחזיקים בכרזה עם המוטו המשפחתי: "Fortis et Fidelis", שפירושו "חזק ונאמן".

משפחת סאבו היום

כיום, שם המשפחה סאבו עדיין נפוץ במדינות רבות ברחבי העולם. בארצות הברית, משפחת סאבו נמצאת לרוב במדינות פנסילבניה, ניו יורק ווירג'יניה. שם המשפחה סאבו נפוץ גם בגרמניה, אוסטריה, הונגריה ופולין. למשפחת סאבו היסטוריה ארוכה וגאה, שניתן לייחס אליה עוד מימי הביניים. המשפחה התפשטה ברחבי העולם, כשהשם מופיע במדינות רבות ושונות. משפחת סאבו עדיין חזקה היום, כאשר חברים רבים עדיין נושאים את השם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן