דף הבית » טופ 100 » ההיסטוריה של שם המשפחה גרבנאו

ההיסטוריה של שם המשפחה גרבנאו

2023-05-22 09:04:00+02:00

מהו שם המשפחה גרבנאו?

שם המשפחה גרבנאו הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו, והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "גרבן", שפירושה "לקשור" או "לקשור". מאמינים כי שם המשפחה ניתן במקור למשפחה של קלסרים או יצרני חבלים.

היסטוריה של שם המשפחה גרבנאו

מקורו של שם המשפחה גרבנאו במזרח התיכון בימי הביניים. הוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, ומאמינים שהוא אומץ על ידי יהודים שגורשו מספרד במהלך האינקוויזיציה הספרדית. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים שגורשו מפורטוגל בתקופת האינקוויזיציה הפורטוגלית. שם המשפחה גרבנאו נמצא היום לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גרבנאו

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גרבנאו, ביניהם ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, נשיא ישראל שמעון פרס והפוליטיקאי הישראלי יצחק שמיר. אנשים מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה גרבנאו כוללים את הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, השחקן והבמאי הישראלי אסי דיין, והשחקנית והזמרת הישראלית נועה תשבי.

יצחק רבין

יצחק רבין היה פוליטיקאי ישראלי וראש הממשלה החמישי של ישראל. הוא כיהן כראש ממשלה בשנים 1974 עד 1977 ושוב מ-1992 עד להירצחו בשנת 1995. רבין היה חבר מפלגת העבודה והיה דמות מפתח בהסכמי אוסלו, שהובילו להקמת הרשות הפלסטינית.

שמעון פרס

שמעון פרס היה פוליטיקאי ישראלי והנשיא התשיעי של ישראל. הוא כיהן כראש ממשלה בשנים 1977-1984 ושוב מ-1986 עד 1992. פרס היה חבר במפלגת העבודה והיה דמות מפתח בהסכמי אוסלו. הוא זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1994 על מאמציו להביא שלום למזרח התיכון.

יצחק שמיר

יצחק שמיר היה פוליטיקאי ישראלי וראש הממשלה השביעי של ישראל. כיהן כראש ממשלה בשנים 1983 עד 1984 ושוב מ-1986 עד 1992. שמיר היה חבר מפלגת הליכוד והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל לוועידת מדריד ב-1991.

עידן רייכל

עידן רייכל הוא זמר-יוצר ומפיק ישראלי. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו עם פרויקט עידן רייכל, המשלב מוזיקה יהודית מסורתית עם אלמנטים של פופ, רוק ומוזיקת עולם. רייכל הוציא מספר אלבומים ועשה סיבובי הופעות רבים ברחבי העולם.

אסי דיין

אסי דיין היה שחקן ובמאי ישראלי. הוא נודע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "הבית ברחוב צ'לוש" ו"השוטר". דיין היה גם במאי ותסריטאי, וביים כמה סרטים, ביניהם "החיים על פי אגפא" ו"הלהקה".

נועה תשבי

נועה תשבי היא שחקנית וזמרת ישראלית. היא ידועה בעיקר בזכות תפקידיה בסדרות הטלוויזיה "בטיפול" ו"האמת העירומה". טישבי גם הוציא מספר אלבומים וערך סיבובי הופעות רבים ברחבי העולם.

סיכום

שם המשפחה גרבנאו הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, ומאמינים שהוא אומץ על ידי יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל במהלך האינקוויזיציה הספרדית והפורטוגזית. שם המשפחה נמצא כיום בעיקר בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים ביותר. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גרבנאו, ביניהם ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, נשיא ישראל שמעון פרס והפוליטיקאי הישראלי יצחק שמיר. למידע נוסף על שם המשפחה גרבנאו, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן