דף הבית » מומלץ בהקדם » ההיסטוריה והמשמעות מאחורי שם המשפחה גורדון

ההיסטוריה והמשמעות מאחורי שם המשפחה גורדון

2023-04-22 17:00:00+02:00

מהו מקור שם המשפחה גורדון?

שם המשפחה גורדון הוא ממקור סקוטי והוא נגזר משם מקום. שם המקום נגזר משתי מילים גאליות, gor ו-dun, שמשמעותן "מבצר מרווח". השם שימש לראשונה את הבריטים סטרתקלייד, אשר אכלסו את האזור בימי הביניים. השם אומץ אז על ידי הנורמנים, שהביאו אותו לאנגליה וסקוטלנד. השימוש המתועד הראשון בשם היה בשנת 1150, כאשר אדם בשם ויליאם דה גורדון תועד ב-Pipe Rolls of Northumberland. השם שימש גם את שבט גורדון, שבט סקוטי רב עוצמה שהיה בולט בימי הביניים. השבט הוקם על ידי ריצ'רד דה גורדון, אביר נורמני שקיבל אדמות בסקוטלנד על ידי המלך דוד הראשון במאה ה-12.

גרסאות של שם המשפחה גורדון

לשם המשפחה גורדון יש כמה גרסאות, כולל גורדן, גורדין, גורדן, גורדן, גורדין, גורדון, גורדאן, גורדין וגורדון. גרסאות אלה נמצאות במדינות שונות, כולל סקוטלנד, אנגליה, אירלנד, גרמניה וארצות הברית.

משמעות שם המשפחה גורדון

שם המשפחה גורדון קשור בכמה משמעויות. בסקוטלנד, השם מזוהה עם שבט גורדון, שהיה שבט רב עוצמה בימי הביניים. השם קשור גם לגורדון היילנדרס, גדוד של הצבא הבריטי שהוקם בשנת 1794. בארצות הברית, השם מזוהה עם המהפכה האמריקאית. הגנרל ג'ורג' וושינגטון מינה את אלכסנדר המילטון לשר האוצר הראשון, והוא היה בן למשפחת גורדון. משפחת גורדון בלטה גם במלחמת האזרחים האמריקאית, עם כמה חברים שירתו בצבא הקונפדרציה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גורדון

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה גורדון, כולל הבאים: • לורד ג'ורג' גורדון, פוליטיקאי בריטי שהיה מנהיג מהומות גורדון האנטי-קתוליות ב-1780. • צ'ארלס ג'ורג' גורדון, קצין בצבא הבריטי שנהרג בשנת 1780. המצור על חרטום בשנת 1885.• וויליאם גורדון, גיבור מלחמת העצמאות האמריקאי שהיה בן למשפחת גורדון.• רוברט גורדון, זמר-יוצר אמריקאי שהיה חבר בלהקת הרוק The Velvet Underground.• אדם גורדון, משורר אמריקאי שזכה בפרס פוליצר לשירה בשנת 2005.• גורדון רמזי, שף ואיש טלוויזיה בריטי שידוע במזגו הלוהט.• ג'ף גורדון, נהג מרוצים אמריקאי שהיה ארבע פעמים אלוף NASCAR Cup Series .• גורדון בראון, פוליטיקאי בריטי שכיהן כראש ממשלת בריטניה מ-2007 עד 2010.

שבט גורדון בסקוטלנד

שבט גורדון הוא אחד החמולות החזקות ביותר בסקוטלנד. השבט הוקם על ידי ריצ'רד דה גורדון, אביר נורמני שקיבל אדמות בסקוטלנד על ידי המלך דוד הראשון במאה ה-12. החמולה הייתה רבת עוצמה בימי הביניים והייתה מעורבת בקרבות רבים, כולל קרב בנוקבורן בשנת 1314. החמולה הייתה בולטת גם במרידות היעקוביטים של המאה ה-18. השבט הונהג על ידי הדוכס מגורדון, שהיה תומך בעניין היעקוביטים. החמולה הייתה מעורבת גם בקרב קולדן ב-1746, שם לחמו לצד היעקוביטים נגד הכוחות הבריטיים.

משפחת גורדון בארצות הברית

משפחת גורדון הייתה בולטת בארצות הברית במהלך המהפכה האמריקאית. הגנרל ג'ורג' וושינגטון מינה את אלכסנדר המילטון לשר האוצר הראשון, והוא היה בן למשפחת גורדון. משפחת גורדון בלטה גם במלחמת האזרחים האמריקאית, עם כמה חברים שירתו בצבא הקונפדרציה. משפחת גורדון הייתה מעורבת גם במהפכה התעשייתית האמריקאית. ויליאם גורדון, תעשיין אמריקאי, היה חלוץ בפיתוח תעשיית הפלדה האמריקאית. הוא הקים את חברת גורדון ברזל ופלדה, שהייתה אחת מחברות הפלדה הראשונות בארצות הברית.

סיכום

שם המשפחה גורדון הוא ממוצא סקוטי והוא נגזר משם מקום. לשם יש כמה גרסאות, כולל גורדן, גורדין, גורדן, גורדן, גורדין, גורדון, גורדאן, גורדין וגורדון. השם מזוהה עם שבט גורדון, שבט סקוטי רב עוצמה שהיה בולט בימי הביניים, וגורדון היילנדרס, גדוד של הצבא הבריטי שהוקם בשנת 1794. משפחת גורדון הייתה בולטת גם בארצות הברית במהלך המלחמה. המהפכה האמריקאית ומלחמת האזרחים האמריקאית. אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גורדון כוללים את לורד ג'ורג' גורדון, צ'ארלס ג'ורג' גורדון, וויליאם גורדון, רוברט גורדון, אדם גורדון, גורדון רמזי, ג'ף גורדון וגורדון בראון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן