דף הבית » TOP10 » ההיסטוריה המרתקת של משפחת זינו

ההיסטוריה המרתקת של משפחת זינו

ההיסטוריה המרתקת של משפחת זינו

מקורותיה של משפחת זינו

משפחת זנו היא משפחה איטלקית אצילה שמקורה במאה ה-12. משערים כי מקור המשפחה בעיר ונציה, שם הייתה לה השפעה על החיים הפוליטיים והכלכליים של העיר. המשפחה הייתה ידועה גם בחסות האמנויות שלה, ורבים מחבריה היו ציירים, פסלים ואדריכלים בעלי שם. משפחת זנו הייתה ידועה גם בכושרה הצבאי, וכמה מבני המשפחה שירתו בצבא הוונציאני. המפורסם שבהם היה פרנצ'סקו זינו, שהיה גנרל בצבא הוונציאני ולחם במלחמת הליגה של קמבראי.

התפשטות משפחת זינו

משפחת זנו התפשטה ברחבי אירופה במהלך המאות ה-16 וה-17. הם הקימו סניפים בצרפת, גרמניה וספרד, והשפעתם התרחבה לעולם החדש. בארצות הברית, משפחת זנו קשורה באופן הדוק ביותר לעיר ניו אורלינס, שם הייתה לה השפעה על התפתחותה המוקדמת של העיר. למשפחת זנו הייתה נוכחות גם במזרח התיכון. במאה ה-19 הקימה המשפחה שלוחה במה שהיא כיום ישראל, ובהיסטוריה המוקדמת של המדינה בלטו כמה מבני המשפחה.

חברים בולטים במשפחת זינו

לאורך ההיסטוריה שלה, משפחת זינו ייצרה דמויות בולטות רבות. באמנויות, המשפחה ידועה בעיקר בזכות חסותה על האמנויות, וכמה מבני המשפחה היו ציירים, פסלים ואדריכלים בעלי שם. בצבא, המשפחה ידועה בעיקר בזכות פרנצ'סקו זינו, שהיה גנרל בארצות הברית. צבא ונציאני ונלחם במלחמת הליגה של קמבראי.בפוליטיקה, המשפחה ידועה בעיקר בזכות חבריה ששירתו בסנאט האיטלקי ובפרלמנט האיטלקי. המפורסם שבהם היה ג'וזפה זינו, שכיהן כראש ממשלת איטליה מ-1848 עד 1849.

מורשת משפחת זינו

משפחת זינו הותירה מורשת מתמשכת באיטליה וברחבי העולם. חסותם על האמנויות הותירה רושם מתמשך על נוף התרבות האיטלקי, והשפעתם בפוליטיקה ובצבא הורגשה ברחבי אירופה ובארה"ב. כיום, משפחת זנו עדיין פעילה באיטליה וברחבי העולם. הם ממשיכים להשפיע על הפוליטיקה והתרבות האיטלקית, ומורשתם מתקיימת ביצירות האמנות והאדריכלות הרבות שהותירו אחריהם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן