דף הבית » המלצת הצוות » האם שם המשפחה שגב הוא אשכנזי?

האם שם המשפחה שגב הוא אשכנזי?

2023-04-25 14:27:00+02:00

מהו מקור שם המשפחה שגב?

שם המשפחה שגב הוא שם משפחה יהודי, שמקורו במילה העברית "סגול", שמשמעותה "להגן". השם נמצא לרוב בקרב יהודים אשכנזים, שהם יהודים ממוצא מזרח אירופי. מאמינים שמקורה של משפחת שגב באזור אוקראינה ובלארוס של ימינו, ונדדה לאזורים אחרים באירופה ובמזרח התיכון במשך מאות שנים.

האם שם המשפחה שגב הוא אשכנזי?

התשובה לשאלה זו היא כן, שם המשפחה שגב הוא אשכנזי. כפי שהוזכר לעיל, משערים שמשפחת שגב מקורה באזור אוקראינה ובלארוס של ימינו, שהיא חלק מהפזורה היהודית האשכנזית. משפחת שגב מצויה גם בקרב קהילות יהודיות אשכנזיות אחרות, כמו אלה בישראל, ארצות הברית וקנדה.

מה פירוש שם המשפחה שגב?

שם המשפחה שגב נגזר מהמילה העברית "סגול", שפירושה "להגן". זהו שם הולם למשפחה שעברה תלאות רבות לאורך מאות שנים, שכן הוא תזכורת להגנה שקיבלה המשפחה מאלוהים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שגב

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שגב, כולל:

יצחק שגב

יצחק שגב הוא פוליטיקאי ישראלי ולשעבר שר החינוך. הוא חבר במפלגת הליכוד ומכהן בכנסת משנת 2009.

אבי שגב

אבי שגב הוא שחקן, במאי ומפיק ישראלי. הוא ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "החוב" ו"ביקור הלהקה".

יונתן שגב

יונתן שגב הוא מוזיקאי ומלחין ישראלי. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו בפסקול הסרט "ביקור הלהקה".

סיכום

שם המשפחה שגב הוא שם משפחה יהודי אשכנזי, שמקורו במילה העברית "סגול", שמשמעותה "להגן". משערים שמשפחת שגב מקורה באזור אוקראינה ובלארוס של ימינו, ומאז התפשטה למקומות אחרים בעולם. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שגב, ביניהם יצחק שגב, אבי שגב ויונתן שגב.

טבלת מוצא של שם המשפחה שגב

שם משפחה מָקוֹר
שגב אוקראינה ובלארוס

סיכום

לסיכום, שם המשפחה שגב הוא שם משפחה יהודי אשכנזי, שמקורו במילה העברית "סגול", שמשמעותה "להגן". משערים שמשפחת שגב מקורה באזור אוקראינה ובלארוס של ימינו, ומאז התפשטה למקומות אחרים בעולם. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שגב, ביניהם יצחק שגב, אבי שגב ויונתן שגב. למידע נוסף על מקור שם המשפחה שגב, אתה יכול לצפות בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן